jori Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 Rupesin aikoinaan vaihtaa moottoriin vauhtipyöränstefaa. Vaihdon jälkeen ei enää saanut päittäistä säädettyä millään, aina veti jumiin kammen, jopa ilman shimmilevyjä. Lohko auki niin vauhtiksen pään kauluslaakerin ohjaintappi oli ottanut kipeää. Oli tullut hieman pystymalliseksi tapin reikä. Pystyykö tätä enää korjaamaan? Kaulus oli ajettu 21milliseksi, tarkistin laakerin ja se oli myös 21mm... Quote Link to comment
Roope Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 Voit laittaa isomman tapin sinne lohkoon ja suurennat laakerin kolonkin tai sitten laitat tapin eri kohtaan. Tosin saattaaa olla että laippakin on ottanut itteensä kun laakeri hölskynyt. Quote Link to comment
SimpleMan Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Sopivan kokoisella poranterällä holjauttaa lohkoon isomman reiän, sitten varovarovarovasti myös laakeriin isomman reijän. Tämän jälkeen teurastat käyttämäsi poranterän siihen tapiksi ja hyvä tuli. Quote Link to comment
jori Posted July 30, 2012 Author Share Posted July 30, 2012 Juu näin teemme! Vähän tönärillä mittailin niin laippa tuntuis olevan mitoissaan. Täytyy kokeilla uusilla laakereilla nippuun jos alkais rokkaa... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.