Guest Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 Morjens Koko kesä mentiin niin, että ei mitään. No, nyt on ilmennyt vikaa. Virta-avainta kääntäessä kuuluu vain naks. Useita kertoja peräkkäin jos yrittää niin jossakin vaiheessa kupla sitten starttaa. Olisko solenoidi? Jotain muuta? Quote Link to comment
mikkocap Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 todennäköisesti juurikin se. itellä vähän samaa oli kuplassa, kuten monessa muussakin pelissä :D vaihdoin koko startin kun ei enää meinannut millään lyödä päälle ja en muista tarkkaan että tais myös vähän jäädä päälle. niinhän ne jotkut noita puunailee purkaa ja räplää mutta en itse jaksa vaivautua, noita apulaitteita tulee ja menee... jos on kallis kokonaisena ja muuten kerran pelittää niin voishan se solenoidin ostokin olla vaihtoehto.. kuplaan olikohan 70 euroo, ei sillä, paska starttihan se oli kun taas kokemattomuuttani ostin halvimman ja paikallisesta liikkeestä kun halusin nopeesti.(=kiinaskeidaa.) jos pitää joskus uusia niin ostan vähän paremman. -Antti Quote Link to comment
Kujis Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 Jos naks kuuluu niin eikö se juuri ole solenoidin ääni?, olisko hiilet loppu tai kontakti huono johdoissa (startin päässä). Quote Link to comment
Lmm Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 Vähän samaa mieltä olen. Jos olet epävarma, mittaa solenoidin paksumat johdot. Jos molemmat ovat jännitteisiä kun avain on starttiasennossa ja naks kuulunut, vika löytyy luultavasti vaikka niistä hiilistä Quote Link to comment
Guest Pesone Posted July 27, 2012 Share Posted July 27, 2012 Naks voi kuulua myöskin joltain releeltä takapenkin alta, jos sinne on sellaisia laiteltu, mistä häviä virrat starttaus asennossa ja tälläin on virtalukon pohja entinen, tarpeeksi härnäämällä saa starttaamaan kun tarpeeksi yrittää, mutta kohta pääsee virtalukon pohjasta savut pihalle. Itselläni oli tälläinen ongelma alkukesästä. Ongelma voi hyvinkin olla myös kulunut startin pusla, tai vaikka löysällä oleva akunkenkä, jne.... Quote Link to comment
Marko Posted July 28, 2012 Share Posted July 28, 2012 Jos hiilet loppu niin kokeile kopauttaa vasaralla startin kylkeen ja pyydä kaveria samalla pitämään avainta starttiasennossa. Jos lähtee käymään tällä konstilla heti niin melkein 100% varmuudella hiilet loppu. Quote Link to comment
Geronimo Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Mulla teki muinoin samaa ja syylliseksi paljastui startin puslat, uusin sekä lohkoon että starttiin uudet puslat niin rupes pyörittään... Quote Link to comment
pko Posted July 29, 2012 Share Posted July 29, 2012 Mulla teki muinoin samaa ja syylliseksi paljastui startin puslat, uusin sekä lohkoon että starttiin uudet puslat niin rupes pyörittään... Kannatan tätä ehdotusta,myös kokemusta ja vaihto auttoi. Quote Link to comment
Guest eemeli Posted July 30, 2012 Share Posted July 30, 2012 Hep. Ei olis akku tyhjennä taikka kehno maakontakti? -eemeli- Quote Link to comment
hpa Posted July 31, 2012 Share Posted July 31, 2012 Hei. Jos on alkuperäinen -67 tiheähampainen vauhtipyörä ja siihen kuuluva 6 voltin startti, niin siinä on sisällä akselin laakerit. Ota startti pois ja testaa suoraan akusta. Quote Link to comment
Guest VenaCavaInferior Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 Mulla teki ainakin juurikin tuota samaa kun laturi sanoi sopimuksen irti. Aina kun jännite oli matala akussa alkoi startatessa naksua. Alkuun (kun laturi vielä ilmeisesti tomi edes hiukan) saattoi lähteä käyntiin kun muutaman kerran naksautti, mutta myöhemmin kun naksuna ilmeni niin joutui akun lataamaan. Eli siis mä ainakin tarkistaisin sen laturin/ akun tilanteen ihan ekaksi. Quote Link to comment
vwagen Posted August 1, 2012 Share Posted August 1, 2012 -67 6v startteja on sekä molemmista päistä laakeroituja VW (GL)startteja että normaaleja kytkinkopan puslan vaativia Boscheja. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.