Jump to content

ensikäynnistys ohjeita-puolan maadoitus -sytytyksen säätö-


Guest Henry

Recommended Posts

Moi

 

Kone kasattu ja kiinnitetty känistelyä yritelty - ei ole vielä onnannut.

 

Purkuvaiheessa muistelen puhallinkopan ruuvinkannan alle tulleen johdon puolalta???

 

Onko puolalle erillistä maadoitusjohtoa?

 

Onko jotain hyviä speksejä tai muita jippolehden neuvoja ensikäynnistykseen?

 

Bensapumppu nostaa benssaa- öljynpainevalo sammuu kun konettapyöritää- strattipyörittää- ei vielä vuotoja havaittu- puristuksia pitäisi löytyä.

 

Kone on siis 1600, jossa uudet männät-pytyt ja kannet

Link to comment

Puolalta ei mitään johtoa suoraan maihin.

 

Koneen kyllä voi varmuuden vuoksi maadoittaa runkoon jos epäilee että laatikon maahäntä puuttuu tai ei ota kontaktia.

 

Mutta muuten koneen sähköt ovat erittäin helpot auton käynnistämistä ajatellen. Puolalle + (15) nastaan siitä sitten haaroitus kaasarin solenoidille ja ryyppyvastukselle. Puolan toiseen nastaan (1) virranjakajan vihreä johto.

 

Sitten sytkäjohdot oikein eli puolalta jakajalle ja sit sytkäjärjestyksen mukaan johdot oiken (voi luntata laturin jalan juuresta)

 

 

Tässä pari tarkistettavaa asiaa.

 

Saako puola oikeasti 12v (tai 6v) startatessa.

 

Tuleeko tulpalle asti kipinä?

 

Saako kaasari bensaa?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...