Guest Mikko Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Eli edelleen tapellaan ton startin kanssa kun ei meinaa pirullakaan pyöriä. Siis kaikki puslat on uusia, akku uusi, kaikki johdot uusia (maajohtoakin muutettu moneen eri kohtaan), virtalukko uusi jne. Tänään koitettiin säätää sytytystäkin mutta ei vaan auta. Eli nyt todellakin kaivataan apua että vois edes hiukan pisemmälle reissulle lähtee... Quote Link to comment
Kurre Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Solenodin kontaktit tarkistettu? Siis ne jotka kytkee virran startille. Toinen startti / solenoidi kokeiltu? Quote Link to comment
Guest Mikko Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Ei oo tullu solenoidia tarkistettua, siis siinä huomiselle homma. Ja toista starttia ei oo irtonaisena... mut koitetaan eka tota solenoidia. Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Sen startin voi testata siten, että vetää suoraan akulta vaikka starttikaapeleilla plussan siihen solenoidin plussaan ja miinuksen startin runkoon. Sen jälkeen tekee apujohdon siihen solenoidin herätevirtaan ( apiko ). Kun tällä apujohdon päällä koskee akun plus-napaan niin startin pitäisi pyöriä. Tällä tavalla saa selvyyden , onko vika itse startissa vai auton sähköjohdoissa. Quote Link to comment
Kurre Posted May 31, 2005 Share Posted May 31, 2005 Sen startin voi testata siten, että vetää suoraan akulta vaikka starttikaapeleilla plussan siihen solenoidin plussaan ja miinuksen startin runkoon. Sen jälkeen tekee apujohdon siihen solenoidin herätevirtaan ( apiko ). Kun tällä apujohdon päällä koskee akun plus-napaan niin startin pitäisi pyöriä. Tällä tavalla saa selvyyden , onko vika itse startissa vai auton sähköjohdoissa. Ja tätähän me emme tee toimivalle irralliselle startille. Sen solenoidin kontatktit voi hätäelvyttää hiekkapaperilla. Quote Link to comment
Guest avainsana Posted June 1, 2005 Share Posted June 1, 2005 Mulla oli sellanen homma kun startti ei ottanu pyöriäkseen mutta solenoidi kyllä napsu, olin fiksuna maadottanu startin miinuksesta suoraan runkoon sillon se pääsi madottaan liian aikasin! Ps. tuskin kukaan muu pystyy tähän samaan silti mut tulipahan tehtyä! Quote Link to comment
Recommended Posts