Jump to content

Nyt todellakin kaivataan APUA....


Guest Mikko

Recommended Posts

Guest Mikko

Eli edelleen tapellaan ton startin kanssa kun ei meinaa pirullakaan pyöriä. Siis kaikki puslat on uusia, akku uusi, kaikki johdot uusia (maajohtoakin muutettu moneen eri kohtaan), virtalukko uusi jne. Tänään koitettiin säätää sytytystäkin mutta ei vaan auta. Eli nyt todellakin kaivataan apua että vois edes hiukan pisemmälle reissulle lähtee...

Link to comment

Sen startin voi testata siten, että vetää suoraan akulta vaikka starttikaapeleilla plussan siihen solenoidin plussaan ja miinuksen startin runkoon. Sen jälkeen tekee apujohdon siihen solenoidin herätevirtaan ( apiko ). Kun tällä apujohdon päällä koskee akun plus-napaan niin startin pitäisi pyöriä. Tällä tavalla saa selvyyden , onko vika itse startissa vai auton sähköjohdoissa.

Link to comment
Sen startin voi testata siten, että vetää suoraan akulta vaikka starttikaapeleilla plussan siihen solenoidin plussaan ja miinuksen startin runkoon. Sen jälkeen tekee apujohdon siihen solenoidin herätevirtaan ( apiko ). Kun tällä apujohdon päällä koskee akun plus-napaan niin startin pitäisi pyöriä. Tällä tavalla saa selvyyden , onko vika itse startissa vai auton sähköjohdoissa.

 

Ja tätähän me emme tee toimivalle irralliselle startille.

 

Sen solenoidin kontatktit voi hätäelvyttää hiekkapaperilla.

Link to comment
Guest avainsana

Mulla oli sellanen homma kun startti ei ottanu pyöriäkseen mutta solenoidi kyllä napsu, olin fiksuna maadottanu startin miinuksesta suoraan runkoon sillon se pääsi madottaan liian aikasin!

 

Ps. tuskin kukaan muu pystyy tähän samaan silti mut tulipahan tehtyä!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...