Jump to content

02/03 tietoa


Guest Toheltaja

Recommended Posts

Guest Toheltaja
Posted

Onko 03 vakaaja leveämpi kuin 02 vai toisinpäin? Tarve olisi saada 02 vakaaja 60-80mm kapeampana pienten kikkailujen takia

Posted

02 ja varhaisempi 03 vakaaja on sama. Myöhäisempi 03 vakaaja on eri, mutta en osaa sanoa mitoista. Vakaaja vaihtuu samaan aikaan kuin tolpan kiinnitys vaihtuu 3-pulttisesta pohjakiinnityksestä 2-pulttiseen sivu kiinnitykseen.

Guest Toheltaja
Posted

Tiedossa olikin että vanhemmat on samoja, mutta mites sitten 73-> 03 onko kapeempi vai leveempi vakaaja ku vanhempi 02/03. Liene kestää kevyellä keulalla jos katkaisee vajaakan ja rymppää päälle sopivan holkin tulppahitseillä jatkokseks. Tai sitten on käännyttävä Vallilan takomon puoleen... Perssonikeula on aivan liian leveä mun makuun!

Guest Toheltaja
Posted

toimii, mutta ei niin kuin tehdas on sen ajatellut, eli jäykistyy vallan perkeleesti... Pitääpä tonkia muiden automerkkien irralliset nurkista jos niissä ois riittävän lähellä leveydeltään. Tahi kyseltävä katsastavan osapuolen mielipidettä olkatappikeulaan muuttamisesta, mielellään sen tekisin mutta kun ei oo ihan päivänselvä homma leimalla tässä tapausekssa :(

Posted

Itse jättäisin tuosta kombosta vakaajan kokonaan pois ja laittaisin tilalle pitkittäistukivarret, saattais ajettavuus parantua kummasti.

Guest Toheltaja
Posted

sama kävi mielessä kyllä. Pitääpä tutkia vaihtoehtoja

Posted
Pitääpä tutkia vaihtoehtoja

Ford Fiesta Mk I ja II on yksi mahdollisuus, siinä on samantyyppinen eturipustus, mutta ilman vakaajaa, eli pitkittäistukivarret etunurkkiin.

Posted
Itse jättäisin tuosta kombosta vakaajan kokonaan pois ja laittaisin tilalle pitkittäistukivarret, saattais ajettavuus parantua kummasti.

 

Ai millä tavalla?

Posted
Itse jättäisin tuosta kombosta vakaajan kokonaan pois ja laittaisin tilalle pitkittäistukivarret, saattais ajettavuus parantua kummasti.

Ai millä tavalla?

Siis mitä millä lailla? Millälailla jättäisin vakaajan pois, vai millälailla laittaisin tilalle pitkittäistukivarret? Vai millälailla ajettavuus paranee, vai millälailla jotain muuta?

Posted
saattais ajettavuus parantua kummasti.

Milla tavalla ajettavuus paranee jos tehdään mainostamasi muutos, sitä kysyn, en muuta.

Kevyt auto ei kaipaa kallistuksen vakaajia katuajossa, turha niitä joustovaroja on rajoittaa Suomen epätasaisilla teillä. Vakaajista on tuollaisessa autossa hyötyä vain radalla, normi katurenkailla ei saavuteta yleisellä tiellä sellaista pitoa että vakaajasta jotain hyötyä tässä tulisi, päin vastoin. Ilman vakaajaa pyörä seuraa tienpintaa paremmin kun kukin pyörä saa toimia omana elementtinään ilman vakaajan "vastaan vänkäämistä". Tätä kautta pito paranee kun pyörä pysyy paremmin tiessä kiinni. Kallistelun saa kuriin kunnollisella jousi-iskari paketilla näin kevyessä autossa.

 

Muutaman kilpurin rakentamisessa mukana olleena olen aina jättänyt vakaajat pois, tosin kyseessä ei ole ollut kertaakaan rata-auto, vaan enemmänkin soralla, mutta myös asfaltilla, ajettava auto.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...