Guest gubbelsson Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 Alotetaas tällainen topicci, eli kysymys koskee vuojen 1970 kuplaa 1300-koneella. Tossa pari vuotta sitten ajelin syksyllä loskaisella pihalla ettei paikat jumittuisi, koska ei ole katsastettu useaan vuoteen vähäisen käytön takia. Auto pelasi silloin moiteetta, kävi nätisti ym. Pistin auton talviteloille ja sitten seuraavana keväänä otin ulos tallista, mutta oli ilmaantunut uusi ongelma mikä vaivaa vielä tänäkin päivänä, eli auto lähtee hyvin kylmänä käyntiin ja toimii kylmällä koneella , mutta kun kone lämpiää niin tyhjäkäynti menee vaivaalloiseksi ja auto sammuu, eikä se lähde käytiin heti sammuttua ( odotettava joku ½ minuuttia niin hörähtää käyntiin, mutta käydessä pidettävä kaasua ettei sammu) Ajaessa meno on myös puuduttavaa. Mistä lähtisi vikaa etsimään? Quote Link to comment
Art_Zi Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 Alotetaas tällainen topicci, eli kysymys koskee vuojen 1970 kuplaa 1300-koneella. Tossa pari vuotta sitten ajelin syksyllä loskaisella pihalla ettei paikat jumittuisi, koska ei ole katsastettu useaan vuoteen vähäisen käytön takia. Auto pelasi silloin moiteetta, kävi nätisti ym. Pistin auton talviteloille ja sitten seuraavana keväänä otin ulos tallista, mutta oli ilmaantunut uusi ongelma mikä vaivaa vielä tänäkin päivänä, eli auto lähtee hyvin kylmänä käyntiin ja toimii kylmällä koneella , mutta kun kone lämpiää niin tyhjäkäynti menee vaivaalloiseksi ja auto sammuu, eikä se lähde käytiin heti sammuttua ( odotettava joku ½ minuuttia niin hörähtää käyntiin, mutta käydessä pidettävä kaasua ettei sammu) Ajaessa meno on myös puuduttavaa. Mistä lähtisi vikaa etsimään? Saako bensaa? Kaasarin putsaus ja bensalinjan putsaus ja letkut vaihtoon..(syytä tehdä vaikkeivat vaikuttaiskaan tyhjäkäyntiongelmiin) :) Quote Link to comment
vwagen Posted October 5, 2012 Share Posted October 5, 2012 Tarkasta ensimmäiseksi jälkikäynninestosolenoidin toiminta. Quote Link to comment
Guest gubbelsson Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Joo'oh, useempi vuosi vierähtänyt sitten viimeisimmän postauksen. Paskaa oli kaasarissa; tuli putsattua sekä hommattua korjaussarja. Samoin sytytyspuolen osia tuli uusattua erinäisistä syistä, suurimmaks osaks kaiketi turhaankin. Noh, auto lähtee hyvin käytiin, toimii kylmänä ja vastaa kaasuunkin hyvin - kylmänä. Kun kone lämpeää tarpeeksi, niin auto sammuu jonkun ajan kuluttua. Tyhjäkäyntisäädöt voivat olla kyllä pielessä jonkun verran, mutta auto ei ihan heti sammu kuitenkaan, vaan ehkä 10-20sekuntia kun on käynyt lämpimänä (moottori käy myös aika nätisti sen hetken kun kerkeää olla lämmin). Missähän mahtais vika olla? Imuvuotoja on ehdoteltu jo.. Niin ja lämpimällä koneella prötää kans kun kaasua painaa.. Quote Link to comment
Guest a-p Posted January 15, 2016 Share Posted January 15, 2016 Ootko tarkastanut ettei jää ryyppy päälle. Se nyt tulee ekana mieleen tosta kuvauksesta. Quote Link to comment
Guest gubbelsson Posted January 22, 2016 Share Posted January 22, 2016 Ootko tarkastanut ettei jää ryyppy päälle. Se nyt tulee ekana mieleen tosta kuvauksesta. Ei jää. Tyhjäkäynti laskee kyllä ihan normaaliksi ja ryyppy lähtee pois. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.