Jump to content

-70 Kupla sammuu lämpimänä, missä vika?


Guest gubbelsson

Recommended Posts

Guest gubbelsson

Alotetaas tällainen topicci, eli kysymys koskee vuojen 1970 kuplaa 1300-koneella. Tossa pari vuotta sitten ajelin syksyllä loskaisella pihalla ettei paikat jumittuisi, koska ei ole katsastettu useaan vuoteen vähäisen käytön takia. Auto pelasi silloin moiteetta, kävi nätisti ym. Pistin auton talviteloille ja sitten seuraavana keväänä otin ulos tallista, mutta oli ilmaantunut uusi ongelma mikä vaivaa vielä tänäkin päivänä, eli auto lähtee hyvin kylmänä käyntiin ja toimii kylmällä koneella , mutta kun kone lämpiää niin tyhjäkäynti menee vaivaalloiseksi ja auto sammuu, eikä se lähde käytiin heti sammuttua ( odotettava joku ½ minuuttia niin hörähtää käyntiin, mutta käydessä pidettävä kaasua ettei sammu) Ajaessa meno on myös puuduttavaa.

 

Mistä lähtisi vikaa etsimään?

Link to comment
Alotetaas tällainen topicci, eli kysymys koskee vuojen 1970 kuplaa 1300-koneella. Tossa pari vuotta sitten ajelin syksyllä loskaisella pihalla ettei paikat jumittuisi, koska ei ole katsastettu useaan vuoteen vähäisen käytön takia. Auto pelasi silloin moiteetta, kävi nätisti ym. Pistin auton talviteloille ja sitten seuraavana keväänä otin ulos tallista, mutta oli ilmaantunut uusi ongelma mikä vaivaa vielä tänäkin päivänä, eli auto lähtee hyvin kylmänä käyntiin ja toimii kylmällä koneella , mutta kun kone lämpiää niin tyhjäkäynti menee vaivaalloiseksi ja auto sammuu, eikä se lähde käytiin heti sammuttua ( odotettava joku ½ minuuttia niin hörähtää käyntiin, mutta käydessä pidettävä kaasua ettei sammu) Ajaessa meno on myös puuduttavaa.

 

Mistä lähtisi vikaa etsimään?

 

Saako bensaa? Kaasarin putsaus ja bensalinjan putsaus ja letkut vaihtoon..(syytä tehdä vaikkeivat vaikuttaiskaan tyhjäkäyntiongelmiin) :)

Link to comment
  • 3 years later...
Guest gubbelsson

Joo'oh, useempi vuosi vierähtänyt sitten viimeisimmän postauksen. Paskaa oli kaasarissa; tuli putsattua sekä hommattua korjaussarja. Samoin sytytyspuolen osia tuli uusattua erinäisistä syistä, suurimmaks osaks kaiketi turhaankin. Noh, auto lähtee hyvin käytiin, toimii kylmänä ja vastaa kaasuunkin hyvin - kylmänä. Kun kone lämpeää tarpeeksi, niin auto sammuu jonkun ajan kuluttua. Tyhjäkäyntisäädöt voivat olla kyllä pielessä jonkun verran, mutta auto ei ihan heti sammu kuitenkaan, vaan ehkä 10-20sekuntia kun on käynyt lämpimänä (moottori käy myös aika nätisti sen hetken kun kerkeää olla lämmin). Missähän mahtais vika olla? Imuvuotoja on ehdoteltu jo..

 

Niin ja lämpimällä koneella prötää kans kun kaasua painaa..

Link to comment
Guest gubbelsson

Ootko tarkastanut ettei jää ryyppy päälle. Se nyt tulee ekana mieleen tosta kuvauksesta.

 

Ei jää. Tyhjäkäynti laskee kyllä ihan normaaliksi ja ryyppy lähtee pois.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...