-Alex- Posted October 27, 2012 Posted October 27, 2012 Onko kokemuksia lukkoperistä? Ei siis kemppilukoista eikä spooleista, vaan kitka ja torsen lukoista. Miten vw käyttäytyy eri tilanteissa, erityisesti torsen lukolla? Levytyyppistä (ZF yms) lukkoa suosivat porschen ratakilpureissa, sillä moottorijarrutuksessa lukko toimii, toisinkuin torsen. Torsenin periaatehan on aivan asiallinen, eli siirtää tehoa ei-sutivalle pyörälle tasaisesti, minusta vaikuttaa ihan hyvältä, jos toiminta ei ole äkkinäistä vieläpä. Ainoo haittapuoli(?) ettei torsenlukko toimi moottorijarrutuksen yhteydessä, paitsi Wavetracin torsen.. Iltalukemista :) http://en.wikipedia.org/wiki/Limited-slip_differential http://www.wavetrac.net/technical.htm http://www.kaazusa.com/products_lsd.html Quote
metake Posted October 27, 2012 Posted October 27, 2012 Torsen ei myöskään toimi jos pyörä nousee ilmaan, siksi sitä ei juuri rallissa suosita. Edit: Yleensä se on vaan hyväksi ettei lukko toimi moottorijarrutuksessa. Quote
Västi Posted October 28, 2012 Posted October 28, 2012 ^^Tuo Wavetrack ottaa kyllä kiinni vaikka olisi toinen pyörä ilmassa, siellä kun on se lisä kalikka sisällä (en tiedä oikeaa nimeä). Quote
pipo_esa Posted October 29, 2012 Posted October 29, 2012 Kaaz ja wavetrac ei ainakaan listoilla mainitse swingi lootaa, vai onko erikoisvehkeisiin vain erikoistilauksella? Mites lukot on toiminut swingeissä? Quote
JM Posted October 29, 2012 Posted October 29, 2012 Mulla svingi. Tonne käy myös omegan lukko, pientä säätöö se vaatii vaan. Quote
Guest Toheltaja Posted November 6, 2012 Posted November 6, 2012 opelin kamat irssiin - ei heiluriin... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.