Jump to content

takapään kolina

Recommended Posts

Posted

mikä kuplassa kolisee hiekkatiellä ajaessa pirusti ääni tulee takaa ja molemmilta puolin?

takaata on molemmat roiskeläppien tangot irti lokareista siinä ehkä yks äänenlähde, toinen sorsan vipusysteemi on vapaana heiluu ja ääntää jonkun verran? mutta mikä muu? iskareitten alakumit ovat ehjät äsken konttasin auton alla ja kohdidtin nuo vikakohdat..... mutta muita vinkkejä..

Posted

heh epäilen.......... hiekkatie on tosiaan ihan kurjaa ajaa ku kolina vie tunnelman asfaltilla menee ihan jees ei kolinoita muuta kuin tuulen ISO suhina tiivisteistä.

Guest zemial
Posted

Mulla oli iskarit löysällä pulteistaan ja kolina oli aika mahdoton.

Posted

joo pitää tutkia nuo iskarit paremmin. iskarin yläpää on vissiin lokarin puolella ettei sisällä autossa? onko siellä yläpäässä samanlainen holkkikiinnitys kuin alapäässäkin. vaihtaa samalla ne kumit siihen jos on.

• 1 year later...
Posted

tämä ongelma ei ole poistunut....

uus moottori ja varmasti kiinni,uudet takaiskarit ja 100% kiinnitys.

kolmea eri takaluukkua ei auta.. hiekka tiellä kolina on mahdoton....ja lisääntyi tuo kolina uusien takakaasujen kera...

onko vaihdelaatikko mahdollisesti irtoamassa? tai muuta paikkaa joka vois olla mahdollista... asfaltilla menee äänettömästi.

Posted

Mulla oli IRS peräisen tukivarren uretaanipuslat kuivahtanu & väljät.

Posted

Mulla oli kerran vaihteiston etupään kiinnitysmutterit löysällä, klonkkas aina kun veto meni päälle/pois jne.

Posted

ei ole samanlaisia oireita.... vaan hiekkatiellä nimismiehen kiharaa ja muut kolot ,tuntuu kapiiniin niin että tuntuu... heh löysää ei tunnu ku saa kaasulla hiekkatiellä perseen sivuun...tutkitaan ja onhan se kiva että on ens talveksi tekemistä....

Posted

pakoputki ottaa helmaan kiinni... käärmes+vwsport vaimennin=sama ongelma oli orggisvaimentajan kanssa viime kesänä...

eli takakallistuksen vakaaja? niissä on varmaan löysää... edit mites se koko systeemi vaihdetaan jos kaikki haluais irti...

Posted

Takavakaajan korjaussarja vas T-1 68-79

Takavakaajan korjaussarja oik T-1 68-79

hmm vaikka ei olisikaan niin korjausarjaa siihen saa ja miul on samanlaiset käikäleet auton alla...

Posted

Etkö juuri itse mainostanut korjaussarjoja tohon nimenomaiseen osaan? Että oliskohan semmosesta mitään apua korjaamisessa?

Jos apujousen kumipuslat menee väljäksi niin se saattaa aiheutta kolinaa, tuossa korjaussarjassa tulee uudet puslat ja kun niihin silpasee silikoonia ennen asennusta niin on herkkä sen verran kun voi olla.

Posted

Itselläkin jokin kolkkasee... ollaan epäilty löysää takapuskuria mutta eiköhän tuo selviä kun pohja lähtee kunnostuksen alle... katsastuksessa ei kyllä ollut viimeksi missään mainittavaa väljyyttä... kylläkin muualla oli ties mitä ruostetta jne.

Posted

Mulla kolisi myös ja¨ihmettelin että mikä helvata kolisee ja se oli juurikin nuo takapuskurin kiinnikkeet, jotka olivat vain hiukan löysällä. Mutta kun huonolla alustalla ajeli niin johan ne rupes nakuttamaan.