multanen Posted June 28, 2005 Posted June 28, 2005 Kysynpä nyt uudelleen, tällä kertaa kuvien keralla: Palkki, johon -77 kleinbussin takapyörien tuenta kiinnittyy on ruostunut irti ja kiertynyt kuvista katsottuna vastapäivään. Olen nyt vääntänyt takaisin päin varmaan 5-10 astetta. Jokos kuvissa näkyvä asento on lähellää oikeaa vai pitääkö vääntää lisää? Vaihteiston etupään kannattimen pultit osoittavat vielä hieman takaviistoon, ei kait niiden pitäisi sojottaa suoraan alaspäin? Myös tukivarren rajoittimista voi ehkä sihdata jos ei jaksa katsoa alle. Kyseessä on siis se pyöreä rungon palkki, jonka sisällä vääntösauvajouset majailevat. Olisi paljon apua jos joku viitsisi katsoa omastaan. Quote
JaniM Posted June 29, 2005 Posted June 29, 2005 Sihtaat sillai että loota ja kone tulee suoraan. Quote
multanen Posted June 29, 2005 Author Posted June 29, 2005 Sihtaat sillai että loota ja kone tulee suoraan. Joo, tuo menee hätävarakonstina. Sylinterit+lohko lienee alunperin vaakasuorassa..? Moottorin takakannake ei kyllä näytä originaalilta, joten siitä voi tulla mulle pientä virhettä. Pituussuuntaan paketti on edelleen suorassa, on se palkki sen verran kiinni vielä jostain. Quote
Guest Posted June 29, 2005 Posted June 29, 2005 auttasko jos ottaisin mitan akselin keskeltä vaikka takasivulasin alarunaan tai johonkin vastaavaan paikkaan.sillon kun oma autokin on nostettu ylös niin että latta nojaa siihen pykälään siinä lähellä latan kiinnityskohtaa.pitäs mittojen olla molemmissa autoissa samat.eikö? Quote
multanen Posted June 29, 2005 Author Posted June 29, 2005 auttasko jos ottaisin mitan akselin keskeltä vaikka takasivulasin alarunaan tai johonkin vastaavaan paikkaan.sillon kun oma autokin on nostettu ylös niin että latta nojaa siihen pykälään siinä lähellä latan kiinnityskohtaa.pitäs mittojen olla molemmissa autoissa samat.eikö? No se olis jo varmaan aika tarkka. Nuoko laatikon etupään kiinnityspultit pitäisikin olla takaviistoon eikä suoraan alas? Nehän näkyisi jo alle kurkistamalla, ilman tunkkia. Täällä Joensuussa ei näy yhtään kleinbussia/transporteria katujen varsilla; olis helppo kattoa kun tietäs vaan mistä löytyy. Quote
Guest Posted June 29, 2005 Posted June 29, 2005 ne vaihteiston etukiinnitys pultit on hieman takaviistoon,ja mittasin sen akselin keskeltä siihen takasivuikkunan alareunaan,siihen kohtaan jossa lasi kohtaa tiivisteen.(ikkunan alapuolella olevan tiivisteen yläpintaan)toivottavasti ymmärrät mistä mitattu. mitta oli 109.5cm sillon kun auto ylhäällä ja tukivarsilatta nojasi vasteeseen toki voi olla jonkun millin heitto kun tosta tiivarista mitattu mutta ei varmaan sillä ammuta ketään? Quote
Guest Toheltaja Posted June 29, 2005 Posted June 29, 2005 voin naksia kuvia ja ottaa mittoje -76 pallosta lauantaina jos siitä apua on. Kone ja loota ku o pois vielä Quote
multanen Posted June 29, 2005 Author Posted June 29, 2005 ne vaihteiston etukiinnitys pultit on hieman takaviistoon,ja mittasin sen akselin keskeltä siihen takasivuikkunan alareunaan,siihen kohtaan jossa lasi kohtaa tiivisteen.(ikkunan alapuolella olevan tiivisteen yläpintaan)toivottavasti ymmärrät mistä mitattu. mitta oli 109.5cm sillon kun auto ylhäällä ja tukivarsilatta nojasi vasteeseen toki voi olla jonkun millin heitto kun tosta tiivarista mitattu mutta ei varmaan sillä ammuta ketään? Hyvä kiitos! Mulla on nyt tuo mitta n. 108,5 ja 109. Eli on enää niin vähän pielessä että en tiedä uskaltaako enää kikkailla. Tässähän olis hyvä mahollisuus tuunata tietysti 8) Oon pyörittäny sitä rautakangella joka on kiinni putkessa. Kangen pää pilkistää takapuskurin alla ja päällä kun hyppii niin liikahtelee... Eli ei kovin hallittua. Ei uskalla toisaalta irrottaa putkea lisääkään kun jos se irtoaa kokonaan niin iso homma on etsiä alkuperäinen paikka -On kummiskin ruostunut n. 1,5 cm ilmaa ympärille melkein koko matkalta ja kaikissa saumoissa. Varmaan muhii jollain muullakin yllätys tuolla kartionmuotoisten vahvikkeiden alla... Quote
Guest Toheltaja Posted June 29, 2005 Posted June 29, 2005 kannattaa leipoa kaikki alusta asti uusiks noitten läheltä, muuten sama on edessä muutaman kesän ajon jälkeen. Quote
multanen Posted June 29, 2005 Author Posted June 29, 2005 kannattaa leipoa kaikki alusta asti uusiks noitten läheltä, muuten sama on edessä muutaman kesän ajon jälkeen. Joo nythän se tulee tehtyä, kun on tosiaan enää ilmaa ympärillä. Aikaisempina vuosina hitsailin vaan päälle ja eipä ollu hyvä idea. Mistähän nuo tukikartiot noihin pyöreän palkin juuriin saisi tehtyä? Yritin jo latasta paukuttaa mutta ei oikein muotoudu. Joku tekniikan ihmelapsi voisi tietysti CADillä piirtää levylle semmosen banaanin muotoisen joka taipuu kartioksi. Quote
Guest Toheltaja Posted June 29, 2005 Posted June 29, 2005 otat vaikka millistä peltiä ja käyt koputtelemassa lyhtypylvään jalassa olevan betonimokkulan pintaa vasten. Niissä on joskus ollu vastaavan oloisia kartioita. Itte tein näin ;) Quote
multanen Posted June 30, 2005 Author Posted June 30, 2005 Nonniin, eihän tuohon kartioiden tekoon mitään CADiä tarvittu, ainoastaan tieteellistä pohdintaa (lue: pahvia ja sakset): Eli tehdään kiekko jonka sisähalkaisija on 2X putken halkaisija. Leikataan kiekko puoliksi, saadaan kahden kartion ainekset. Näihin voi soveltaa sitten vaikka "lyhtypylväs"-metodia. Oheisesta kuvasta selvinnee paremmin. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.