Guest hos Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 morjes olen laittamassa uutta jarrusylinteriä paikalleen 77 pallokeulaan. esitänkin tässä tyhmän kysymyksen. uudessa sylinterissä on päällä 2 reikää 2 kammioiselle säiliölle. vasemman puoleisella kyljessä 2 reikää jarruputkille, eli kumpaankin jarru piiriin. sitten oikealla sivulla reikiä kaksi ilmeisesti jarruvalojohdoille, mutta autossa ei tunnu olevan kuin yksi piuha. mikäs meikäläisellä tässä nyt mättää. voiko sylkkyyn tulla vaan yks piuha kiinni. vanha sylinteri on jo aikapäiviä menny metallinkeräykseen. ei pysty vertaileen uutta ja vanhaan. tää on siis servollinen malli ja uusi sylkky on tilattu just kampersista. kiitos kovasti vastailuista etukäteen. riepoo kovasti, kun ei yksinkertaista asiaa ymmärrä. voisko joku jeesata. Quote Link to comment
KalleJ Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Periaatteessa ei mätä mikään. Kahdella johdolla jarruvalot toimii yhden piirin hajotessakin ja yhtä käytettäessä 50% mahdollisuus ajella "pimeänä" piirin hajotessa. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Helppohan se on kahdelle kytkimelle kytkeä. Kuvassa J1 on jarruvalon katkaisijat. http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiring/bus_67_USA.jpg Niin joo vuosimalli ei täsmää mutta sopii sun ongelman ratkaisuun. Quote Link to comment
metake Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Kahta jarruvaloanturia käytetään 2-piirijarrujärestelmän vikavalon anturointiin. Molempiin pitää tulla paine tai valo syttyy. Jos autossa ei sitä ole (ilmeisesti ei kun ei ole kuin 1 piuha), niin 1-anturi riittää ja siihen johdot kiinni. Quote Link to comment
Guest hos Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Eli sen toisen röörin voi sitten tulpata. Ymmärsinkö oikein? Quote Link to comment
metake Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Voi tulpata. Kätevästi tulppaus käy kun laitat samanlaisen anturin molempiin reikiin. Jos toinen joskus vikaantuu ja jarruvalot lakkaa toimimasta, niin näppärästi vaan siirrät johdot toiseen anturiin.. Quote Link to comment
Guest hos Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Kiitos neuvoista kaikille. Quote Link to comment
Tanhis Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Voi tulpata. Kätevästi tulppaus käy kun laitat samanlaisen anturin molempiin reikiin. Jos toinen joskus vikaantuu ja jarruvalot lakkaa toimimasta, niin näppärästi vaan siirrät johdot toiseen anturiin.. Tai sit vaan kytket ne niin kuin tuolla yllä olevassa kaaviossa. Quote Link to comment
Lmm Posted February 26, 2013 Share Posted February 26, 2013 Jos se on tässä käytössä, se tarvisi vielä kolmannen kytkimen jarrupolkimen varteen jarruvaloa varten ja avautuvat kärjet painekytkimiin Edit siis vikavalon käyttöä varten Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.