mmm5mMattiH Posted May 16, 2013 Share Posted May 16, 2013 Viimekevään latolöytökuplan kans löytyi taas mystinen ropleema. Löydettäessä virtalukko oli irroitettu ja starttisydeemille oli tehty oma painonappiviritelmä. Vanha virtalukko löytyi hanskalokerosta ja se viriteltiin toimintaan. Muutaman kerran startatessa on saanut "houkutella" avaimesta useamman kerran ennen kun startti suostui pyörähtämään. Muutaman kerran taas on saanu työnnellä auton tulille. Nyt viimeviikkoina kaikki on pelannu loistavasti. Tänään tankilta lähtiessä kuppeli ei suostunut starttaamaan, vaan se piti taas "houkutella" käymään. Sain volsun tulille, mutta vajaan minuutin jäläkeen se sammui ajossa (mitä ei oo vielä koskaan sattunu), aivan kun olis virta-avaimesta kääntäny. Siinä tienvarressa tutkin virranjakajan jne. mutta niissä ei ollu mitään erikoista. Startti kyllä nyt pyöri ilosesti mutta ei vaan suostunu käynnistymään. Aikani siinä koitin starttailla, kunnes vekotin pyörähti taas nätisi käymään. Ajelin kotiin ilman mitään ongelmaa, ja kaikki pelaa taas normaalisti. Oonko ihan väärässä vai johtuuko tämä mystinen ongelma virtalukosta? Quote Link to comment
vwagen Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Jostain syystähän se virtalukko on aikoinaan irrotettu ja korvattu starttinapilla. Quote Link to comment
Tanhis Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Jos sinne ei ole viritelty mitään lisäreleitä niin silloinhan se on kohtuu selkeä että se vika on siinä lukossa. Voit sä tietty vielä mitata että tuleeko puolalle virta startatessa / pelkän sytkävirran ollessä päällä. Quote Link to comment
hpa Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Hi. Katsele nyt vielä vuosimallin kytkentäkaaviota vaikka The Sambasta. Uudemmissa ja vanhemmissa kuplissa virta kulkee eri reittejä ja vikamahdollisuudetkin ovat sitten erilaiset. Mutta millä sitä virtaa nyt päälle kyteketään ja mistä, jos ei ole virtalukkoa? Jos on 6 volttinen, voi se virta kulkea mihin haluaa eli puolalle ei tule jännitettä riittävästi, vaikka johdotus ja virtalukko ovat kunnossa ja. Koita käynnistää seuraavaksi hätätapauksessa siten että napilla moottori pyörimään, nappi ylös ja äkkiä virtaa perään. Quote Link to comment
mmm5mMattiH Posted May 17, 2013 Author Share Posted May 17, 2013 Siis ne starttinappiviritelmät on purettu pois, samalla kun asennettiin se virtalukko paikoilleen. Nyt kaikki johdotukset pelaa alkuperäisen kytkentäkaavion mukaan. Quote Link to comment
vwagen Posted May 17, 2013 Share Posted May 17, 2013 Se vaan on se starttinappula melkovarmasti siihen aikoinaan juuri kuvatunlaisten(tyypillinen virtalukko/virtalukon pohja ongelma)oireiden takia laitettu,jos sama vanha virtalukko nyt paikallaan niin vikakin on palannut. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.