veku Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Nyt tarvisin aloitteliana vinkkejä alustan rakentelussa. Auto on t1 -70 uretaani puslat?? mitkä iskarit olisi hyvät etupää on säädettävä taka päästä tulee säädettävä. Quote Link to comment
aki67 Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Mun mielipide on, Ei uretaani puslille ja syy = tulee liian kovaksi alusta, tuntuu jokainen mm. junanradan ylitys aika "kivalta" Siinä on välilevyt selässä kovilla : ( Quote Link to comment
Guest Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Rokrokrok-tapa tehdä toimivaa katuajoalustaa kuplaan lähtee siitä että ostaa ensin dropatut olka-akselit, eli näissä olka-akseleissa pyöränakselin kohtaa on siirretty 2" ylöspäin joten näillä laite tipahtaa 2" ilman että tukivarsien tai iskareiden kulmat muuttuu mihinkään. Sitten tarvitaan vielä säädettävä etuakseli jonka säätöpalat on asennettu siten että alimmassa asennossa ollessaan autosi on ns. madallettu -asennossa ja kun veivaat säädön toiseen ääripäähän niin keula nousee niin että pääset katsastuksessa läpi vituilematta. Sitten tarvitaan hyvät ja oikeat iskarit ja riippuen rengastuksen lähelläolosta lokasuojaan myös vakiota jämäkämpi kallistuksenvakaaja koska nyt sulla on pukkikeulassa JOUSTOA, nuo droppiolat ovat siis taikasana jouston saamiseen! Pelkällä säätöakselilla saat vehkeet tonttiin mutta ajotuntuma on sama kuin ei olisi jousia ollenkaan ja puskee niin v.tusti kun keula ei jousta. Perään sitten säädettävät jousilatat samasta asiasta kuin edessä droppiolkien kanssa säätöakseli -> jotta saat kätevästi valittua ajokorkeuden ja katsastuskorkeuden. Takapäähän saa laittaa hyvin jämäkkää iskaria koska takapää jää yleensä aivan liian löysäksi. (pitää myös muistaa että kun tahdotaan asiat tehdä oikein niin liiallista jousen löysyyttä on väärä tapa kompensoida nihkeällä iskarilla) Toki tähän on lääkkeenä paljon paljon vanhemmat takajouset mutta niitä ei vissiin ihan joka puun alla makoile. Myös kallistuksenvakaajaa kannattaa miettiä. MUTTA. Jos autosi tulee vain torinkiertoon niin et tarvitse mitään hipohipoa vaan sitten kelpaa säätöakseli + jotkut tusinaiskarit ja takapää vain pooreista maihin ja sinne jotkut saapin etuiskarit tyyliin ratkaisuna..... Tuo mitä kirjottelin yritti olla sellaista että sillä voisi säkällä uskaltaa rarallekin. Toki täällä vaikuttaa useita henkilöitä jotka varmasti tietää kuplan alustan ratasäätämisestä enemmän jotta jos siihen haet tietoja niin kannatta odotella josko nämä kyseiset henkilöt ottaisivat asiaan kantaa. Quote Link to comment
veku Posted August 15, 2005 Author Share Posted August 15, 2005 Joo elikä autoon haetaan sellaista alustaa että sillä kelpaa rataa kiertää ja kiihdytellä ei mitään torin kierto auto. Quote Link to comment
-MITO- Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Droppiolkien kanssa kannattaa harkita sitten kavennettua säätökeulaa koska madallusolat levittävät. Quote Link to comment
veku Posted August 15, 2005 Author Share Posted August 15, 2005 niin mitä sanotte noista uretaani puslista etu akselissa onko ne toimivat korvaamaan molemmat laakerit vai ei niiden kesto? Quote Link to comment
joksa Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 neulalaakerit ovat paremmat kuin uretaanit - säilyy herkempänä. varsinkin, jos on edellämainitusti pelkkä säätökeula. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Joka tapauksessa ois syytä olla herkkyys tallella jos ei taho puskevaa kilpuria. Neulalaakerit on jämäkät ja herkät. Kellistyksien vakauttaja on hyvä olla jämäkkä, mutta sekin sitten silleen, ettei ota liian kovasti pinnasta, vaan herkkyys säilyy todella kevyessä keulassa. Jäykkyyttä jousitukseen saa kivasti madaltavalla akselilla, mutta se menee ihan vituiks siinä vaiheessa kun vedetään ihan tonttiin. Quote Link to comment
veku Posted August 15, 2005 Author Share Posted August 15, 2005 entä kannattaako käyttää alkuperäis tyylisiä kumisia rasvatiivisteitä vai uretaanisia, entä taka akselissa kumpia. vai kannaattaako uretaanisia käyttää missään. Takaakseli ainakin tulee säädettävä. Löytyisikö jostain kuplaan sopivia jäykkyys säädettäviä iskareita. Quote Link to comment
mikan Posted August 15, 2005 Share Posted August 15, 2005 Rata-ajo ja varttimailikiihdyttely vaatii hieman erilaista alustaa. Vai oliko tässä tarkoitus edes tehdä noista kumpaakaan ihan vakavissaan vaan sellainen kompromissi? t. Mika the original is beautiful :-) Quote Link to comment
veku Posted August 15, 2005 Author Share Posted August 15, 2005 kompromissi joka vois toimia paremmin jos löytäis säädettävät iskarit Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.