Jump to content

Mistä tilpehöörit vanhaan autoon?


Recommended Posts

Mistähän löytyisi sopivaa hilpettä noihin 70-lukuisiin harrastepeleihin? Kovasti olen etsinyt esim. aikakauteen sopivia, metallin värisiä tuulilasin pyyhkijöitä, mutta ei ole tärpännyt. Rompepäiviltäkään ei ole sopivia löytynyt. Muutenkin vanhempaa autotarviketta löytyy nihkeästi -radioita ja niiden tarvikkeita lukuunottamatta. Itseäni ainakin kiinnostaisivat jotkut härskit pölykapselit, ikkunasäleiköt/-ritilät, tarvikespoilerit jne.

Link to comment

Vanha viidakon sanonta: jos jotain esinettä on ikinä tehty kaksi kappaletta, toinen niistä on eBayssa.

 

Itse olen kokenut kaiken tapahtumissa käyntien ja rompetoreilla pyörimisen erittäin miellyttäviksi sosiaalisiksi tapahtumiksi, mutta osien metsästyksen kannalta lähes täydeksi ajanhukaksi. Musta on mukava pyöriä harrastetapahtumissa, mutta lukuunottamatta satunnaista face-to-face kauppaa tuttavien kesken, tälläiselle nuoremman polven harrastajalle kaikki varsinainen osien löytäminen tapahtuu netissä. Amerikan posti kuljettaa, peltiosiakin..

 

Tosi kovat pitkänlinjan harrastajat varmaan asia erikseen... ;)

Link to comment

Kyllä ebay on mullekin tuttu, mutta siellä on tarjontaa niin paljon, että oikean tavaran löytäminen on vaikeaa -ainakin silloin, kun en etsi jotain tiettyä, autokohtaista osaa. Joitain nettikauppoja olen löytänyt, mistä on löytynyt pikkunippeliä ja viimeistelymateriaaleja, mutta esim. noita pyyhkijöitä en ole onnistunut löytämään. Tämä on ollut hyvä kauppa, vaikka brittiosiin onkin erikoistunut: http://www.vintagecarparts.co.uk/

Tuolta löysin esim. T-profiilista lokasuojan tiivistenauhaa, mitä etsin pitkään. Ja harrasteautohan mulla ovat sitten noita nelos-tyypin Volkkareita, joten niihin ei hirveästi ole tarjontaa, vaan kaikki pitää soveltaa.

Link to comment

Kiitos linkistä! Olen kyllä löytänyt noita pyyhkijöitä, mutta ne, mitä Volkkareihin tarjotaan ovat pääsääntöisesti olleet liian lyhyitä (Nelkku tarvii 41 cm pitkät pyyhkijät) ja muille autoille (jenkit, britit, japskit) tarkoitetuissa taas on ollut väärä kiinnitys.

Onko noissa Transportereissa koukkukiinnitys? Tuolla oli Pallikseenkin tarkoitettuja pyyhkijöitä, jotka olivat myös sopivan mittaisia.

Link to comment
Kiitos linkistä! Olen kyllä löytänyt noita pyyhkijöitä, mutta ne, mitä Volkkareihin tarjotaan ovat pääsääntöisesti olleet liian lyhyitä (Nelkku tarvii 41 cm pitkät pyyhkijät) ja muille autoille (jenkit, britit, japskit) tarkoitetuissa taas on ollut väärä kiinnitys.

Onko noissa Transportereissa koukkukiinnitys? Tuolla oli Pallikseenkin tarkoitettuja pyyhkijöitä, jotka olivat myös sopivan mittaisia.

 

Eikös Tee nelosess ole koukku mutta se että onko 411 leveä tai kapea koukku niin ne eivät aina käy toisiinsa.

Link to comment

Juu, maalamista ajattelin itsekin, mutta olisihan tuo nyt helpompi ja ehkä kestävämpikin ratkaisu, ostaa valmiina -etenkin, kun niitä nyt sattuu saamaan. Toinen syy, miksi näitä aloin kysellä on se, että uusien pyyhkijöiden muoto on niin matala, etteivät ne taivu vanhan auton kaarevalle lasille. Siksi olen etsinyt klassikkoautoille sopivia pyyhkijärunkoja. Mulla on muutamat vanhat rungot, mutta niiden muoviset nivelosat ovat jo niin hapristuneita, että murenevat käsiin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...