Guest Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 1600:nen vakiokone vakiokaasarilla tekee seuraavaa: käynnistyy hyvin, ottaa kierroksia jne, mutta n. 30 sekunnin päästä alkaa röpöttää ja sammuu välillä paukahtaen. Kun koneen käynnistää hetken päästä uudelleen, se toimii taas kuten pitääkin, mutta sammuu taas 30 sekunnin päästä. Mitä veikkaatte? Roskaa bensalinjastossa? Kaikki sytytyksen osat on juuri vaihdettu. Kaasari on putsattu. Bensapumppua en ole vielä räjäyttänyt auki. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Tankin korkki auki ja konehuoneesta paineilmaa bensalinjaan. Tämä ainakin helppo tarkistaa. Quote Link to comment
Guest Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Ei vaikuta bensapuolen ongelmalta: pumpusta tulee iloisesti bensaa + käyntihäiriön ollessa päällä, suoraan kurkkuun kaadettu bensa ei elvytä käyntiä. Nyt kone ei lähde tosin enää edes käyntiin. Puola ja konkka ovat uusia, tosin vaihdoin jo vanhan puolan takaisin, koska aloin epäillä uutta vialliseksi. Pitänee kokeilla toisella konkalla. Quote Link to comment
Tanhis Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Mittaa tuleeko puolalle tarpeeksi jännitettä. Quote Link to comment
Guest Pesone Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 konkka, itselläni kerran uusi konkka kesti noin kilometrin... Quote Link to comment
Guest Posted July 3, 2013 Share Posted July 3, 2013 Kävin sitten hakemassa Kuplapajan Jussi Jyrängöltä uutta osaa. Aloitin vaihtamisen juuri vaihtamastani virranjakajan kannesta. M***netin italialainen vaihtui Beruun. Samasta paikasta peräisin ollut musta pyörijä vaihtui laadukkaamman oloiseen oranssiseen, jonka kärki oli n. 2 kertaa leveämpi. Kone lähti heti käyntiin ja on tätä kirjoitettaessa käynyt jo 12 min :-) Lupaavalta vaikuttaa. Quote Link to comment
Guest Posted July 5, 2013 Share Posted July 5, 2013 No niin, tämä moottori pysyy taas käynnissä ainakin tämän ajokauden :-) Syynä oli siis ainakin toistensa kanssa yhteensopimattomat pyörijä + virranjakajan kansi, jotka olivat molemmat uusia ja samasta paikasta ostettuja. Veikkaan, että pyörijällä oli vain pieni kontakti virranjakajan kannen tulpanjohtojen kontakteihin ja 5 km ajon jälkeen tämäkin hento kontakti oli suurimmaksi osaksi kulunut pois. En voi suositella näitä osia -- ei olisi tullut mieleenkään että vika olisi näissä juuri vaihdetuissa osissa. Takajarrut piti tietenkin säätää vielä tasapainoon pitkähkön kokeilemisen jälkeen ja leima heltisi tänään. Kiitokset kaikille vinkkejä tarjonneille! Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.