Jump to content

Jarrupolkimen tappi (hengenvaara)


Guest zordiino

Recommended Posts

Moro,

 

onko kukaan törmännyt samaan ongelmaan. Vm 1962 kuplasta irtos jaruupolkimen akselitappi ihan omia aikojaan (onneksi kotipihassa, eikä liikenteessä!!!). Tappi on n. 3 cm pitkä eikä siitä löydy minkäänlaista sokan paikkaa jtms. Onko se alunperin kiinnitetty jollain liimalla vai miten se olis pitänyt olla kiinni?

Sain onneksi sovitettua polkimen ja sen jarrusylinterin tangon väliin ns. jousiprikan ja väkisellä painettua sen tapin paikoilleen. Eipähän ainakaan lähde irti kuin väkivalloin.

 

Onko kellään samoja kokemuksia asiaan liittyen?

Link to comment

Kuullostaisi nyt siltä että sulta puuttuu sieltä nyt jotain tai sitten siellä on jonkun tekemä patentti.

 

En nyt muista että millainen tappi tuon ikäisessä pitäisi olla mutta jotain tämän tapaista siellä pitäisi olla.

 

833663.jpg

365160.jpg

 

Ja sitä ei saa vain jumittaa sinne miten sattuu vain jarrupolkimessa pitää olla 10-20mm tyhjä liike ettei jarrut jää kantamaan

 

page70.jpg

 

Tai ymmärsinko asian nyt jotenkin väärin

Link to comment

Just tuommonenhan se tappi ja sylinteriin menevä setti on. Tästä autosta se lukitus uupui!

 

Tein oman 'hätäapu' korjauksen tiukalla teräsjousiprikalla. Prikka paikoilleen tuohon haarukan ekaan väliin ja tappi 'väkisellä' oikeaan paikkaan. Ei se sieltä ainakaan omia aikoja ulos tule.

 

Kuulostaako teidän mielestä oikealta ratkaisulta?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...