Guest Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Moro, onko kukaan törmännyt samaan ongelmaan. Vm 1962 kuplasta irtos jaruupolkimen akselitappi ihan omia aikojaan (onneksi kotipihassa, eikä liikenteessä!!!). Tappi on n. 3 cm pitkä eikä siitä löydy minkäänlaista sokan paikkaa jtms. Onko se alunperin kiinnitetty jollain liimalla vai miten se olis pitänyt olla kiinni? Sain onneksi sovitettua polkimen ja sen jarrusylinterin tangon väliin ns. jousiprikan ja väkisellä painettua sen tapin paikoilleen. Eipähän ainakaan lähde irti kuin väkivalloin. Onko kellään samoja kokemuksia asiaan liittyen? Quote Link to comment
Tanhis Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Kuullostaisi nyt siltä että sulta puuttuu sieltä nyt jotain tai sitten siellä on jonkun tekemä patentti. En nyt muista että millainen tappi tuon ikäisessä pitäisi olla mutta jotain tämän tapaista siellä pitäisi olla. Ja sitä ei saa vain jumittaa sinne miten sattuu vain jarrupolkimessa pitää olla 10-20mm tyhjä liike ettei jarrut jää kantamaan Tai ymmärsinko asian nyt jotenkin väärin Quote Link to comment
vwagen Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Kysymys oli varmaan akselitapista jolla tuo työntötanko on laakeroitu polkimeen,siellä kuuluu olla lukituspelti joka taivutetaan tapin pään eteen. Quote Link to comment
Guest Posted August 30, 2013 Share Posted August 30, 2013 Just tuommonenhan se tappi ja sylinteriin menevä setti on. Tästä autosta se lukitus uupui! Tein oman 'hätäapu' korjauksen tiukalla teräsjousiprikalla. Prikka paikoilleen tuohon haarukan ekaan väliin ja tappi 'väkisellä' oikeaan paikkaan. Ei se sieltä ainakaan omia aikoja ulos tule. Kuulostaako teidän mielestä oikealta ratkaisulta? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.