Guest Posted September 1, 2013 Share Posted September 1, 2013 Mitenkäs ton öljypumpun tarkastus suoritetaan? Korjausoppaassa annetaan hammasvälys 0.03-0.08mm, päittäisvälys 0,066-0.183mm ja kulumisraja 0,2mm mutta ei kerrota mistä nää mitataan ja miten ja akselin tiukkuus käsketään tarkastaa mutta ei miten. Pumppu on ulkoisella suodattimella varustettu malli ja näihin ei ilmeisesti saa uusittua pelkkää pumppua vaan pitää ostaa koko setti suodatinjalkoineen? Jos tämä tulee eteen niin mikä on hyvä kun niissä on kuulemma paljon eroja. Quote Link to comment
-tipi- Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 Eiks ainakin päittäisvälyksen saa akselillisesta hammaspyörästä mitattua mittakellolla kun pumppu on nipussa. Toisen hammaspyörän kohdalla joutunee vertaamaan sen leveyttä pumpun poteron syvyyteen, ja varmistamaan ettei kannessa/suodattimenjalassa ole hammaspyörien syömiä uria. Hammasvälyksen mittauseen pitäs olla näemmä aika ohkasia liuskoja? Quote Link to comment
tolvana Posted September 2, 2013 Share Posted September 2, 2013 plastigage pelaa molemmissa ja totahan tarttee muutenkin koneenrakennuksessa niin se kympin maksava setti ei oo kovin kallis... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.