Guest Toheltaja Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 jahas, nyt meni pinna tuon 6v fläkän kanssa, syönyt jo 2 akkua piloille, päästää yön aikana virrat veks ja oikosulkee akun. Sitte ku koittaa varovasti 12 voltilla startata (apuvirta) ei jaksa pyörittää edes sillä, vissii startissakin feelua?. Ei jaksa askarrella vian etsimiseksi, kun auto ei o oma. Tuli tuomio muuttaa se 12V järjestelmäksi. Nyt kaipaisin varmaa dataa mitä kaikkea pitää tehdä: 1. kaikki polttimot vaihtoon 2. startti menee 6 volttisenakin 3. Pyyhkijäkoneisto, mitä väliin? vastukset, millä arvoilla? 4. Laturi, onks jännitteen säätimetkin erilaiset 6 ja 12v? Quote Link to comment
Marko Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Sulakkeet puolta pienemmiksi. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Aika hyvä lista löytyi googlaamalla: 12V Generator or Alternator (and matching regulator) - You also need the oil stand to fit either Generator or Alternator. 12V Coil (and condensor). 12V idle cut-off solenoid for carb (and 12V choke). 12V Wiper motor (or voltage reducing kit). 12V Horn. 12V Turn signal flasher. 12V Headlight dimmer ('66 only; earlier cars had a foot dimmer switch). 12V Bulbs (ALL of them; don't forget the speedo lights and the interior light). Huntturassa tehtynä olis miulta palanu tuo ryyppy ja jokunen polttimo olis loistanut hetken turhan kirkkaasti :) Omastakokemuksesta tiedän että 6V töötti pitää aika vekkulia ääntä 12-voltti-systeemissä, etenkin kun sen siitä viritysnupista laittaa pitämään mahdollisimman matalaa ääntä, siitä lähtee metka örinä. Puavo @ dwl Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 eli tuo valojen himmennikin pitää vaihtaa, meneepä turaamiseks :) Quote Link to comment
Guest Raggare Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 easy way, hard way,... :D muista myös 12V tarra ovitolppaan Quote Link to comment
Per Jernström Posted September 26, 2005 Share Posted September 26, 2005 Headlight dimmer on kaukovalorele, mutta voi olla että olisi hyvä vaihtaa myös mittarivalohimmennin. Mun päästi savut ulos.. Luulin että mulla on joku piuha irti ja ottaa runkoon kiinni, mutta ei ollut ja kytkin ja kaikki johdot olivat viileitä. Päädyin siihen tulokseen että varmaan mittarihimmennin koska mulla oli muutama lisämittari tullut samaan aikaan 12V muutoksen kanssa. Ei tullut mieleen kun niitä kytkin että saattaa ylikuormittaa potikkaa... Aina oppii. Jännitteensäätimet ovat eri 6v ja 12v systeemissä. Jos laittaa vaihtovirtalaturin sisäisellä säätimellä tulee säädin luonnollisesti poistaa. Kokonaishinta operaatiolle valitettavasti tulee aika lailla. Quote Link to comment
Guest Posted September 27, 2005 Share Posted September 27, 2005 Ei tarvii vaihtaa mittarivalohimmennintä. Oon kahteen kuplaan vaihtanu sähköt. Hyvin toimii himmennin. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.