Jump to content

4-venakannet


Recommended Posts

Tuossa kun vilkasin erilaisia kansivirityksiä niin tuli muutama mielenkiintoinen kapistus vastaan. Arao engineering on tuomassa 4-venakansia kuplan moottorille.

http://www.lasvegasvwclub.com/gallery/dragday?page=3

http://www.araoengineering.com/VWheads.htm

 

Hintaa tulee varmaan olemaan sen verran että ainakin minä pysyn vanhoissa kansissa vielä kauan. Mielenkiintoista on myös miten venttiilit ovat laitettu suhteessa imuun. No muuta mahdollisuutta ei ole kun työntötangot ovat missä ovat.

 

Ja tuli vielä mieleen että siinä on aika lailla romua yhden nostimen ja työntötangon varassa. Eli ei kovinkaan tiukoilla jousilla voi ajaa.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Eihän sentään nostajan tai työntötangon palauttamiseen tarvii yhtään enenpää voimaa ja jos on kevyet kiikut ja nostoa miedosti, niin jousivoima voi olla sama kun 2 venttiilillä, mutta se vaan jakautuu kahdelle jouselle.

Link to comment

Ajatus 4-venakansista on hieno, mutta imukanava on virtausopillisesti tasan hanurista. Ylempi venareikä tuskin kovin paljoa virtausta edistää, se kun on kuin t-haarasta. Luulisin että se vain pilaa lopunkin alemman venan virtauksista. Lisäksi imukanavista tunkee läpi kannen kiinnityspultit, joten lopputulos tuskin on kovinkaan valtava. Mielestäni ainoa toimiva malli voi olla, että imut on ylhäällä rinnakkain ja pakovenat alla rinnakkain. Josta päästäänkin siihen että ne löytyykin jo 911 Porschesta. Ja vieläpä yläpuolisin nokin ilman turhaa tönäri, ym massaa.

Link to comment
Ajatus 4-venakansista on hieno, mutta imukanava on virtausopillisesti tasan hanurista. Ylempi venareikä tuskin kovin paljoa virtausta edistää, se kun on kuin t-haarasta. Luulisin että se vain pilaa lopunkin alemman venan virtauksista. Lisäksi imukanavista tunkee läpi kannen kiinnityspultit, joten lopputulos tuskin on kovinkaan valtava. Mielestäni ainoa toimiva malli voi olla, että imut on ylhäällä rinnakkain ja pakovenat alla rinnakkain. Josta päästäänkin siihen että ne löytyykin jo 911 Porschesta. Ja vieläpä yläpuolisin nokin ilman turhaa tönäri, ym massaa.

 

Onko tuollaiset jo kotona ku Pauterit on kaupan

Link to comment

Ei ei, mä teen joistain muista kansista, jos pautereille löytyy uusi koti.... :D Sitäpaitsi 911 4-venakannet on ihan törkeen hintaisia, jos nyt sattuu löytämään. Tai eihän nekään mitään juuri maksa, kun on riittävästi fyffeä tilillä, mulla vaan ei ole. Siksi täytyy tehdä itse sen minkä pystyy.....

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...