Jump to content

Veitsivakaaja vakio etuakseliin


VW-63

Recommended Posts

Kuplan kallistuksenvakaajan vaihto olisi ajankohtainen ja tuo veitsivakaaja vaikuttaisi säätöominaisuuksiensa puolesta sopivalta http://www.tommyrace.fi/baron-vakaajat- ... tml?page=2

Löytyisikö asennuskokemuksia, muuten tietoa tai kuvia kuinka tuollaisia on sovitettu vakioetuakseliin?

Ihan suoraanhan tuo ei tukivarsiin/etuakseliin käy, joten rakentelemaan joutuu, mutta kaikkihan on tehtävissä:)

Link to comment
  • 2 weeks later...

Mallisuorituksia ei löytynyt, mutta sarja tuli hankittua ja asennustapa alkaa hahmottumaan. Alatukivarsiin joutuu tekemään iskarin kiinnityspulttia hyödyntäen latasta kiinnityspisteen uniball-nivelelle, jotta saa "koiranluun" alapään kiinni. Etuakseliin pitää lisäksi hitsata vaakaputken kannakkeet.

Link to comment
  • 5 weeks later...

Tässä muutama kuva asennuksesta.

 

Sarjassa tuli mukana muut osat paitsi alatukivarsiin tulevat kiinnikeet unibalin kiinnitystä varten. Kiinnike tukeutuu iskarin alle ja U-pultilla tukivarteen.

Yhdysputki piti luonnollisestikin katkaista sopivaan mittaan. Päätyholkit ja veitsen kiinnitysholkit piti hitsata sopivaan kulmaan.

post-620-0-60828100-1391432300_thumb.jpg post-620-0-79413200-1391433672_thumb.jpg

 

Etuakseliin kannakkeet yhdystangon kiinnitystä varten.

post-620-0-08151900-1391432287_thumb.jpg

 

Auton ollessa ajokorkeudessa, vakaajan veitsi on kokolailla tukivarsien suuntainen ja unibalin ja veitsen kulma on n. 90 astetta, jolloin unibalin liikevara pitäisi olla riittävästi molempiin suuntiin. Kuvassa jousto max. ulkona.

post-620-0-76812900-1391432273_thumb.jpg

 

Tuon yhdysputken kannake vaikutti hieman heppoiselta (hydrauliputken kannake), joten kun niihin tulee väljää niin pitää tehdä tukevammat vaikka nylonista.

 

Painon lisäystä 19mm vakaajaan nähden on n. +1.5kg. Painossa olisi voinut varmaan tässä käytössä tinkiä yhdysputkea pienentämällä, joka oli nyt 32/3mm cromoputki.

 

Käyttökokemukset luonnollisesti tulevat vasta ajokauden alettua:) mutta liian löysä tuo tuskin tulee olemaan.

Edited by VW-63
  • Like 3
Link to comment
  • 9 months later...

Ei valittamista. Nopeissa kurveissakin on toiminut sen verran hyvin, että en ole viitsinyt edes kokeilla jäykempiä asetuksia. On siis nyt löysimmillään, mutta on kuitenkin reilusti alkuperäistä jäykempi.

Väliputken kiinnityspalojen ja uniball:ien kestävyys hieman arvelutti, mutta yhden ajokauden jälkeen ei vielä ole väljyyttä havaittavissa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...