Esa67 Posted January 7, 2014 Posted January 7, 2014 Onko kukaan kokeillut toimiiko tämä kurkun poistaminen eli tuleeko lisää tehoa. Tai toimiiko pelkkä kurkun sorvaus isommaksi? http://www.youtube.com/watch?v=Stjxa_6bszI 1 Quote
boxer Posted January 7, 2014 Posted January 7, 2014 Mielenkiintoinen artikkeli, asia jota on tullut pohdittua itsekin.. Ei tosin ihan tohon kurkun poistoon saakka!? Tarttee koittaa, ei kai siitä muuten selvää saa? Jos kokemusta niin kertoa saa.. Quote
multanen Posted January 7, 2014 Posted January 7, 2014 Formula Veessä ja varmaan joissain muissakin luokissa on ajettu suoristetulla kurkulla. Tietysti sääntöjen kiertäminen mielessä, muutenhan tuossa tuskin on järkeä. Eli huipputeho lisääntynee kun on kerran radalla käytössä, muut ominaisuudet lienee huonommat (päätellen siitä että kaasutinvalmistajat laittavat mielellään venturin tuotteisiinsa). Quote
Esa67 Posted January 10, 2014 Author Posted January 10, 2014 34 pict muutettu 37mm. Saattaa olla ihan toimiva. http://www.ebay.de/itm/Vw-Kafer-Solex-Vergaser-34-PICT-3-Bearbeitet-auf-37-mm-Drosselklappe-/231116144240?pt=DE_Autoteile&hash=item35cf987e70 Quote
WESTY Posted January 10, 2014 Posted January 10, 2014 Samalla kaverilla oli myös 39mm kaasutin, ei ole vaan vastannut että minkä kokoinen on kurkku/venturi. T.PETE. Quote
Mika Heikola Posted January 13, 2014 Posted January 13, 2014 Ensin on syytä hahmottaa erikseen kaksi asia. Kurkun koko ja rungon koko. Ebayn kaasarissa oli ilmeisesti runko suurennettu läpän kohdalta ja samalla läppä vaihdettu isompaa. youtuben pätkässä taas oli runko ja läppä ennallaan ja vain kurkku poistettu ja kait korvattu käytännössä suoralla holkilla. Kurkun muutos suurempaan ei ole mitään uutta. Virityskaasareissakin aina on kyse sopivan kurkun koon löytämisestä käyttötarkoitukseensa. Virikaasareissakin kuten vakiokaasarissakin kurkun suurentaminen auttaa ylhäällä ja heikentää alhaalla. Ylöskään ei saa apua ellei samalla korjaa suuttimia sopimaan isommalle kurkulle. Suora kurkku ei koskaan toimi hyvin alhaalla. Isot ja suorat kurkut on lähinnä jokkis tai jäärata leluihin joiden ei ole tarpeenkaan toimia alhaalla. Tuo youtuben ratkaisu ei voi olla hyvä alhaalla. Siinähän omistaja näytti kuinka vastaa kaasuun, ja vaikka avasi hitaasti kone epäröi hiukan. Ainoa mielenkiintoinen juttu tuossa pätkässä on ylimääräinen letkuviritelmä. Luulin ensin että se on hajottimen jatko, joka parantaisi vääntöä, mutta eipä taida olla. Tuota voisi joku kokeilla jolla on vastaava kaasari käytössä. Omassa juniksessa oli 1900 koneessa yksi 34 solex vakiokurkulla ja onhan se liian pieni. Suuttimia kun korjaa sopivammiksi niin toimii todella hyvin alhaalla, mutta veto hyytyy noin 4000 kierroksen paikkeilla. Sen alapuolella on kyllä upea vääntö. Tarkoitus olisi samaan koneeseen laittaa jatkossa 2 kpl 1-kurkkuisia. En muista millä suuttimilla tuo meni, mutta videopätkän kaverilla tyhjäkäynnit oli 80 joka on mitä ilmeisimmin selvästi liikaa, pääsuuttimet kuulosti ihan järkeviltä. Liian isolla tyhjäkäynnillä oli yritetty korjata suoran kurkun ongelmia. Ei siis mitään järkeä katukäyttöön laittaa suora putki kurkun tilalle vakiokaasariin. Quote
multanen Posted January 13, 2014 Posted January 13, 2014 Tuo letku menee varmaan uimurikammion "tuuletukseen" ja nostaa hieman painetta siellä. Paine-erostahan tuommosessa tulee puute kun ei ole venturia. Quote
Jarmo Lummi Posted January 28, 2014 Posted January 28, 2014 1kpl 40mm yksireikäinen Solex/Brosoli keskelle ( 40-48mm kokoisina saa ) Quote
WESTY Posted March 31, 2014 Posted March 31, 2014 Mikäs on 34sen kaasuttimen bensapinnan korkeus vakiona? T.PETE. Quote
hpa Posted March 31, 2014 Posted March 31, 2014 Hei, virallinen Kennplat ilmoittaa vain neulaventtiilin tiivisteen paksuuden 0.5 mm.http://www.ruddies-berlin.de/solexPICT.htm Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.