Guest MikkoL Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 Mitenkäs 92x78 + engle w110 + puristussuhde 9.21:1 Onko hyvä vai ei? Jos ei niin miksi ei? Jos on niin perusteluja? Englen suosittelu max. 8.5:1 perustuu mihin? Quote Link to comment
Guest Pesone Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 (edited) En tiedä tarkoittaako engle dynaamista vai tuota normi puristus suhdetta tuossa, mut itselläni oli 92*69 koneessa samalla nokalla suunnilleen samat puristukset ja hyvä oli Edited January 11, 2014 by Pesone Quote Link to comment
metake Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 Itselläni 92x69 koneessa W110 nokkaa vastaava Scatin C35. Aikaisemmilla kansilla puristus oli juuri tuon 8.5 ja uusilla kansilla 9.25. Uudet kannet on pienemmillä kanavilla kuin vanhat, joten ei pysty vertaamaan keskenään, tuntuu samalta ja molemmat on hyviä, mutta 8.5 purituksilla kone lämpes vähemmän. 8.5 suosituksella tarkoitetaan normi puristussuhdetta. pitää myös muistaa että suositukset on jenkkilästä lähtöisin ja siellä bensiinilaadut ei välttämättä ole ihan samantasoisia kuin euroopassa. Quote Link to comment
Guest MikkoL Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 Eli näillä mennään jollei haittaakaan ole. Kuinkas puristussuhde kun käytetään tätä 85 bensaa? Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted January 11, 2014 Share Posted January 11, 2014 On hyvä staattiseksi puristussuhteeksi tuolla nokalla. Etenkin jos palotilan reunojen korkeus (deck height) on riittävän pieni eli esim. jotain välille 1.1 - 1.5mm jolloin nakutusherkkyys pienenee. Esimerkiksi jos noilla kansilla tulisi vaikkapa 1,2mm deck heightillä staattiseksi rutuksi 9.2 ja vaihdat paksummat korokerenkaat puristusten laskemiseksi jenkkisuositusten 8.5 tasoon, kone saattaa nakuttaa jopa helpommin noilla pienemmillä puristuksilla. Jos haluaa väkisen laskea puristuksia niin sitten esim. kasvattaa palotilaa tekemällä oikean muotoista tilaa venojen ympärille, tai hurjana vaikka peilaa palotilaa mäntään. ...EDIT: jos käytät RE85:ttä niin rutut voi nostaa korkeammallekin, varmasti 10:1 tasolle ilman ongelmia. Kone myös käy kylmempänä tuolla etanolilla, ja jos se vieläpä edesauttaa tuota sopivan tiukkaa deck heightiä entisestään (mutta ei alle millin kuitenkaan!) niin eikun paranee koska hyötysuhde nousee jolloin sekä tehot kasvaa että kulutus paranee (ja osakaasulla voi olla niin paljon sytytysennakkoa että hyötysuhde on tosiaankin parempi kun pienipuristuksisella bensakoneella). Ei siinä kyllä kuitenkaan litrakulutuksessa bensaa päihitetä mutta eurojen kulutuksessa taatusti. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.