Guest MonGooSe Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Osaako kukaan sanoa että mikä 2.0 sitikka on kyseessä, kun sieltä kävis kuulemma venttiili suoraan t4 kanteen ? ja olis vissiin aika iso 45-50 vena! Olis tekeillä uusia kansia t4:seen ni mitä mieltä olette jos imu ois 50 tai 53 ni kuinkas suuri pako tulis olla? Quote Link to comment
mikko k Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 En tiä että mikä sitikka, mutta vena oli 48 tai 49mm. Eiköhän se varaosaliikkeessä selviä. Suoraan ilman seetin vaihtoja ne ei sovi, mutta muuten on sovitettavissa. Minkä kokoinen pakovena pitäis olla riippuu moottorin koosta, syltyn halkaisijasta, käyttötarkoituksesta, jne jne jne. Quote Link to comment
Guest MonGooSe Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 pytyt on 102.3, nokka on muistaakseni yli 300 asteinen ni ei vielä katottu että kuinka pitkäiskuinen kampi sopii pyörimään Mutta tbo tulis vielä vähän avittamaan 8) Quote Link to comment
P_Valtonen Posted October 24, 2005 Share Posted October 24, 2005 Muutama vinkki (waikka nää jo tiesitkin) 44 suuremmat imu venat vaatii täyttöhitsaukset imu-kanavan kattoon (jos et halua että kannen kanava on kuin tiimalasi) Ennenku sekaannut vääränmerkkisiin wenoihi, ni varmista paikalliselta koneistamolta mikä on ohjurityön hinta. ja että ne o tosellakin 117mm pitkät ja lukot on oikeat lisäx: Katto tarkkaan mistä kansista alat tekee 103 männälle kavereita. 90% T4 kansivaluista menee puhki 103 käytössä..... Quote Link to comment
mikko k Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 Kiertokangista ja kaulan koosta riippuen ainakin 86mm isku sopii pyörimään T4 lohkossa. Yli 300 asteista VAPARIN nokkaa en missään tapauksessa laittaisi turbokoneeseen, kuten usein tehdään. Vakio T4 kannet yli 100mm porauksilla on kovin heikot turbon kanssa, joskus muutenkin. (Osta multa Pauterit, niin ne kestää.... :DD Ne voin muuttaa vaikka vesijäähdytteisiksikin....) Quote Link to comment
Guest MonGooSe Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 Kiitti vaan mikko mut sun pauterit on niin piip kalliit. ja meillä on se periaate että yritetään tehdään itse melkein kaikki hommat 8) Ja se mitä ei vielä tiedetä niin apua antaa Kuplapajan Jussi J T4 koneen virittäjä. Sellaiset uudemman malliset T4 2.0 kannet löytyy ja 83 isku olis nyt tiedossa, jos se nyt on myytävänä. Valtoselle tiedoksi kun hommat vähän edistyy niin soitan, sulla oli aikoinaan mielenkiintoisia osia myytävänä jotka sopii tähän rojektiin. ;) Quote Link to comment
Marko Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 Kiitti vaan mikko mut sun pauterit on niin piip kalliit.ja meillä on se periaate että yritetään tehdään itse melkein kaikki hommat 8) Ja se mitä ei vielä tiedetä niin apua antaa Kuplapajan Jussi J T4 koneen virittäjä. Sellaiset uudemman malliset T4 2.0 kannet löytyy ja 83 isku olis nyt tiedossa, jos se nyt on myytävänä. Valtoselle tiedoksi kun hommat vähän edistyy niin soitan, sulla oli aikoinaan mielenkiintoisia osia myytävänä jotka sopii tähän rojektiin. ;) Sitten parin kokeilun jälkeen voi todeta että v..u ne pauterit oiskin ollu sika halvat:D:D:D:D Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 eipä se Jyränkökään itse moottoreitansa kasaile :) Quote Link to comment
Guest MonGooSe Posted October 25, 2005 Share Posted October 25, 2005 Ei niin kasailekkaan se on täällä pohjanmaalla taas huollettavana, ku ei näköjään vauhtipyörä kestä ku 3 lähtöä ;) Mutta ihan kivat lukemat oli virittäjä saanut penkissä, kaasari koneeksi. No onneksi meidän konees tai siis tulevas on kaksi kukkaroa, ni sehän on hauskaa aina välis blow the engine 8) no ei vaiskaan nelkku onkin niin tanan kallis rakentaa, ettei aina tiedä mikä olis paras ratkaisu tai kukkaroillemme ! Quote Link to comment
mikko k Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 Ei niin kasailekkaan se on täällä pohjanmaalla taas huollettavana, ku ei näköjään vauhtipyörä kestä ku 3 lähtöä ;)Mutta ihan kivat lukemat oli virittäjä saanut penkissä, kaasari koneeksi. No onneksi meidän konees tai siis tulevas on kaksi kukkaroa, ni sehän on hauskaa aina välis blow the engine 8) no ei vaiskaan nelkku onkin niin tanan kallis rakentaa, ettei aina tiedä mikä olis paras ratkaisu tai kukkaroillemme ! Juu, Viitalan Jorman kanssa hiljan keskustelin tuosta Jussin vauhtiksesta. Mun oma kyllä kestää, enkäpä mulla onkin erilainen rakenne ja materiaali.... :D Oikeasti koneen räjäyttämisessä on hauskuus kaukana. Halpuus yleensä muuttuu kalliiksi.... Quote Link to comment
Guest Keiteleen Kone Posted October 26, 2005 Share Posted October 26, 2005 Keiteleen Koneesta löytyy 7.96mm / 117mm. 48mm. ja 50mm. teräsventtiileitä hintaan alk. 37 eur. / 4kpl. Quote Link to comment
Guest MonGooSe Posted October 27, 2005 Share Posted October 27, 2005 Selvä KK laitetaan korvantaakse muistiin ;) Jormalla oli tekeillä Jussin koneeseen uusi vauhtis, että nyt pitäis kuulemma ruveta kestämään. Sitten taitaakin olla laatikko seuraavana vuorossa ??? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.