Jump to content

T4 koneen osista kysymys


Guest MonGooSe

Recommended Posts

Guest MonGooSe

Osaako kukaan sanoa että mikä 2.0 sitikka on kyseessä, kun sieltä kävis

kuulemma venttiili suoraan t4 kanteen ? ja olis vissiin aika iso 45-50 vena!

Olis tekeillä uusia kansia t4:seen ni mitä mieltä olette jos imu ois 50 tai 53 ni kuinkas suuri pako tulis olla?

Link to comment

En tiä että mikä sitikka, mutta vena oli 48 tai 49mm. Eiköhän se varaosaliikkeessä selviä. Suoraan ilman seetin vaihtoja ne ei sovi, mutta muuten on sovitettavissa. Minkä kokoinen pakovena pitäis olla riippuu moottorin koosta, syltyn halkaisijasta, käyttötarkoituksesta, jne jne jne.

Link to comment
Guest MonGooSe

pytyt on 102.3, nokka on muistaakseni yli 300 asteinen ni ei vielä katottu että

kuinka pitkäiskuinen kampi sopii pyörimään

Mutta tbo tulis vielä vähän avittamaan 8)

Link to comment

Muutama vinkki (waikka nää jo tiesitkin)

 

44 suuremmat imu venat vaatii täyttöhitsaukset imu-kanavan kattoon

(jos et halua että kannen kanava on kuin tiimalasi)

 

Ennenku sekaannut vääränmerkkisiin wenoihi,

ni varmista paikalliselta koneistamolta mikä on ohjurityön hinta.

ja että ne o tosellakin 117mm pitkät ja lukot on oikeat

 

lisäx: Katto tarkkaan mistä kansista alat tekee 103 männälle kavereita.

90% T4 kansivaluista menee puhki 103 käytössä.....

Link to comment

Kiertokangista ja kaulan koosta riippuen ainakin 86mm isku sopii pyörimään T4 lohkossa.

 

Yli 300 asteista VAPARIN nokkaa en missään tapauksessa laittaisi turbokoneeseen, kuten usein tehdään.

 

Vakio T4 kannet yli 100mm porauksilla on kovin heikot turbon kanssa, joskus muutenkin. (Osta multa Pauterit, niin ne kestää.... :DD Ne voin muuttaa vaikka vesijäähdytteisiksikin....)

Link to comment
Guest MonGooSe

Kiitti vaan mikko mut sun pauterit on niin piip kalliit.

ja meillä on se periaate että yritetään tehdään itse melkein kaikki hommat 8)

Ja se mitä ei vielä tiedetä niin apua antaa Kuplapajan Jussi J T4 koneen virittäjä. Sellaiset uudemman malliset T4 2.0 kannet löytyy ja 83 isku olis nyt tiedossa,

jos se nyt on myytävänä. Valtoselle tiedoksi kun hommat vähän edistyy niin soitan, sulla oli aikoinaan mielenkiintoisia osia myytävänä jotka sopii tähän rojektiin. ;)

Link to comment
Kiitti vaan mikko mut sun pauterit on niin piip kalliit.

ja meillä on se periaate että yritetään tehdään itse melkein kaikki hommat 8)

Ja se mitä ei vielä tiedetä niin apua antaa Kuplapajan Jussi J T4 koneen virittäjä. Sellaiset uudemman malliset T4 2.0 kannet löytyy ja 83 isku olis nyt tiedossa,

jos se nyt on myytävänä. Valtoselle tiedoksi kun hommat vähän edistyy niin soitan, sulla oli aikoinaan mielenkiintoisia osia myytävänä jotka sopii tähän rojektiin. ;)

 

Sitten parin kokeilun jälkeen voi todeta että v..u ne pauterit oiskin ollu sika halvat:D:D:D:D

Link to comment
Guest MonGooSe

Ei niin kasailekkaan se on täällä pohjanmaalla taas huollettavana, ku ei näköjään vauhtipyörä kestä ku 3 lähtöä ;)

Mutta ihan kivat lukemat oli virittäjä saanut penkissä, kaasari koneeksi.

No onneksi meidän konees tai siis tulevas on kaksi kukkaroa, ni sehän on hauskaa aina välis blow the engine 8) no ei vaiskaan nelkku onkin niin tanan kallis rakentaa, ettei aina tiedä mikä olis paras ratkaisu tai kukkaroillemme !

Link to comment
Ei niin kasailekkaan se on täällä pohjanmaalla taas huollettavana, ku ei näköjään vauhtipyörä kestä ku 3 lähtöä ;)

Mutta ihan kivat lukemat oli virittäjä saanut penkissä, kaasari koneeksi.

No onneksi meidän konees tai siis tulevas on kaksi kukkaroa, ni sehän on hauskaa aina välis blow the engine 8) no ei vaiskaan nelkku onkin niin tanan kallis rakentaa, ettei aina tiedä mikä olis paras ratkaisu tai kukkaroillemme !

 

Juu, Viitalan Jorman kanssa hiljan keskustelin tuosta Jussin vauhtiksesta. Mun oma kyllä kestää, enkäpä mulla onkin erilainen rakenne ja materiaali.... :D

 

Oikeasti koneen räjäyttämisessä on hauskuus kaukana. Halpuus yleensä muuttuu kalliiksi....

Link to comment
Guest MonGooSe

Selvä KK laitetaan korvantaakse muistiin ;)

Jormalla oli tekeillä Jussin koneeseen uusi vauhtis, että nyt pitäis kuulemma ruveta kestämään.

Sitten taitaakin olla laatikko seuraavana vuorossa ???

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...