Jump to content

Venttiilijousien lyhentäminen?


Guest Bugfuel

Recommended Posts

Teoreettista pohdiskelua lähinnä, tuli vaan esiin yhden ongelman yhteydessä..

 

eli jos venajouset pohjaa, liian suuren noston vuoksi, eikä haluta vaihtaa jousia ja kyse on vain about millistä... niin onkohan turvallista hioa venttiilijousen päästä se milli materiaalia pois? Hitaasti, niin ettei jousi lämpiä liiaksi.

 

Parempiakin vaihtoehtoja tietysti on mutta tällainen kysymys tuli tosiaan eteen.

 

Äkkiseltään ajattelis ettei yks milli paljoa heikennä jousen viimeistä kierrosta kun sen tekee fiksusti. Onhan se valmiiksikin tasaiseksi hiottu jo.

 

Tiedä häntä.

 

Jan

Link to comment
Hio puol milliä molemmista päistä!

 

 

Hmm... miksemmä itte tullu ajatelleeks :)

 

Parempi vaihtoehto lienee sorvauttaa poteroita syvemmiksi tai sitten yks hyvä idea on laittaa lautaset jotka ei ruttaa jousia niin paljon ku vakiot..

 

Teräs shimmilevyt siellä on poteron pohjalla ja ne vois tietty jättää pois, mutta kun ei haluais.. poteroa vois kaivaa syvemmäksi ja sitten laittaa shimmit takas.

 

Noi lautaset olis kyl sikahelppo vaihtaa.

 

no katotaan mihi päädytään. Ehkä joku yhdistelmä noita kikkoja.

 

jan

Link to comment

>Upota venoja milli seetiin, saat samalla muotoiltua venoja ja seetejä

>paremmiksi...

 

on jo tehty, kilpaseetityöt jne. Kansiset Oy:ssä. Täydellinen vanatyö tilattiin ja se saatiin.. seetit ja kanavat virtauspenkissä vielä optimoitu.

 

>Tee yksi lukkoura venavarsiin lisää...

 

ääh. Ei jaksa noin hifistellä.

 

>Ja vähintään 1,5mm pitää olla varaa täysnostolla, ettei jousi mene "putkelle".

 

Mie kö aattelin että milli riittää pienimmillään.

 

Jan

Link to comment

Täydellinen venatyö tilattu.... mutta onko saatu??? Vai etkö toimittanut kannen tekijöille jousia, lautasia ja lukkoja??

 

Mun muistikuvan mukaan 1,5mm on ihan minimi ja sen alle mä en laittaisi, mutta makuja on monia...

 

Liian pienellä välyksellä jouset menee putkeksi, venalukkojen urat paskaksi, tönärit vääntyy, nokat ja nostimet hajoo, ja vika on sitten viallisten ja laaduttomien osien myyjän???? Mä vaan ihmettelen.... Ei tämä ole Wi**uilua, ehkä wähän yritän herätellä ajattelemaan asioita tarkemmin....

Link to comment

>Täydellinen venatyö tilattu.... mutta onko saatu??? Vai etkö toimittanut

>kannen tekijöille jousia, lautasia ja lukkoja??

 

Kaikki hilut toimitettu.

 

 

>Mun muistikuvan mukaan 1,5mm on ihan minimi ja sen alle mä en

>laittaisi, mutta makuja on monia...

 

Noo ehkä sen sinen saa sitten askarreltua.

 

>Liian pienellä välyksellä jouset menee putkeksi, venalukkojen urat >paskaksi, tönärit vääntyy, nokat ja nostimet hajoo, ja vika on sitten >viallisten ja laaduttomien osien myyjän????

 

Noh noh, ei noin käy jos paineet on asialliset kautta linjan.

 

 

> Mä vaan ihmettelen.... Ei tämä ole Wi**uilua, ehkä wähän yritän

>herätellä ajattelemaan asioita tarkemmin....

 

Kiitos siitä :)

 

Jan

Link to comment

Jos kerran olet kaikki osat toimittanut ja tiedon noston määrästä, niin täydellistä venatyötä et ole saanut. Mä veisin kannet takaisin pajalle.

 

Asiallisetkaan jousipaineet ei auta siihen, jos jouset menee putkelle. Osat vaan hajoo... Jos välyksiä ei ole, siis riittävästi.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...