Jump to content

Mitkä suuttimet nurkkakaasareihin? + muuta asiaa säädöistä ja sytkästä


Guest MikkoL

Recommended Posts

Yleensä ottaen tuplakaasariasennuksessa ei tarvitse koskea ollenkaan kiihdytyspumpun kokonaisannoksen määrään vakuttavaan kierretankoon vaan pelkästään kiihdytyspumpun suuttimen kokoa suuremmaksi jos kyykkää nopeesti kaasun aukaistessa että rikastus tulee nopeemmin käyttöön... jos määrää suurentaa ja kiidytyspumpun suuttimia ei suurenna rikastus tulee vaan paljon pitemmällä aikajaksolla mikä ei välttämättä ole ollenkaan toivottu vaikutus.

Link to comment
  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 

Kaasun kun lätkäsee lattiaan niin kyykkää pieneksi hetkeksi ja lambdan arvo hetkellisesti n.18 pintaan ja laskee 14-15 pintaan kunnes lähtee vetämään. Ilmeisesti siis kiihdytyspumppujen mutterien kiristys seuraavaksi edessä.

Tähän vaivaa vois auttaa pienempi kurkku.

 

 

3 päällä kiihdytettäessä lambda näyttää koko kierroslukualueen  14-15.

Tän takia laittaisin pääsuuttimen pykälää suuremmaksi ja/tai ilmasuutinta pienemmäksi.

 

Mulla oli myös f11 seosputket mutta vaihdoin ne f15,  kun alapää kävi rikkaalla mutta yläpää meni laihalle.

 

Toki muutokset kannattaa tehdä askel kerrallaan että ymmärtäisi mikä vaikuttaa mihin. Ite tykkään pitää aavistuksen rikkaalla ei ainakaan sula paikat. Suutin jumpat kannattaa tehdä ennen kurkkujen vaihtoa, halvempaa ja helpompaa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...