Jump to content

Kuplan sähköt..


Recommended Posts

Mä oon toteuttanut kaikki lisäsähköt niin että oon vetänyt akulta uuden piuhan keulalle. Perään sulake ja rele joka ottaa herätevirran virta-avaimelta. Sitten tuon perässä kytkimet/releet ja niiden jatkona b-pumppu, huurteenpoisto, lisämittarit jne.

 

t. Mika

Link to comment
Guest Mika Raussi

Niin ne kannattaa tehäkin.

 

Miulla menee 50 mm2 kaapeli suoraan akulta kojelaudan taakke ja siintä sitten taakke startin persiiseen. Taakse menee sit vielä 6 mm2 piuhaa myöten sytkävirrat virtalukon kautta. Sulakerasia pitäs viel uusia, että saa lisää sulakkeita ja releitä pitää vähän kylvää. Ei pitäs kuitenkaan piuhoista jäädä liian pieneks.

Link to comment

Mulla on toisen merkisessä germaanissa kiinni ihan samannäköinen pumppu kuin toi Bugpack, tosin mulla lukee kyljessä Facet, mutta saattaa olla saman valmistajan tai sitten ei, tuskin Bugpack kuitenkaan niitä ite tekee..

 

Toi Facet on ainakin pelannut tosi hyvin, edellisen omistajan laittama ja ollut käytössä tasan 10 vuotta ja edelleen pumppaa. Letkut on vielä järjestetty niin, että on paluu kierto, joten pumppu pumppaa kokoa ajan. Kuoret on päältä jo melko ruosteessa, mutta hyvin toimii. Suosittelen.

Link to comment
Nyt kun sit vähän testailin ja kattelin, ni bensapumppu päästää bensaa öljyn sekaan, ni mitä tehdä? Joku korjauskeino vai vaihtaisko vaan alkuperäisen bensapumpun?

 

ootko tosiaan mitannu sen pumpun paineen? ei se bensalinja sähköpumpulla ole suoraan yhteydessä öljytilaan mistään muualta ku kaasarin läpi imusarjasta päin. viallinen mekaaninen orggispumppu voi vuotaa bensaa suoraan öljytilaan koska se on pultattu lohkoon ja se on yleinen oire volkkareilla. ainoa mitä tulee mieleen mikä tossa sähköpumpussa vois vaikuttaa olis liika bensanpaine kaasarilla.

 

ilmeisesti oot ostanu ton koneen vasta niin vaikee arvioida heti syytä jos ei tiedä miten autoa käytetty. pidemmillä ajomatkoilla osa bensasta öljyn seassa vois haihtua mut jos ajettu vaan pätkäajoa ni se bensa pikkuhiljaa jää ja lisääntyy öljytilassa.

 

täältä ääni lisää puolanjohtoasennukseen jos tilapäisratkaisu. muistaakseni puolalle tulee kuplan sähköissä virta suoraan virtalukolta ilman sulakkeita, jotenka ehdottomasti sulake johdon väliin ennen bensapumppua.

 

-K-

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...