Jump to content

Keskustelua koneistuksista ja hinnoista


Guest Mika Raussi

Recommended Posts

Guest Mika Raussi

Niin eli tohon hintaan ne vaan heittää sorviin kiinni ja lastua vekkaks. Vaikka sitten samantien hävittäen entisiä taspainotusreikiä. Ei ihmekään, ettei maksa paljoo.

 

Ja just ton takia mie en edes lähe keventelemään, kun en saa kuitenkaan tasapainotettua edes lähelle. Pitäs vissiin vähän virittää vehkehiä siihen käyttöön.

Link to comment
Niin eli tohon hintaan ne vaan heittää sorviin kiinni ja lastua vekkaks. Vaikka sitten samantien hävittäen entisiä taspainotusreikiä. Ei ihmekään, ettei maksa paljoo.

 

Ja just ton takia mie en edes lähe keventelemään, kun en saa kuitenkaan tasapainotettua edes lähelle. Pitäs vissiin vähän virittää vehkehiä siihen käyttöön.

 

Mitenkähän teikäläinen keventää kuplan vauhtipyörää niin jotta entisiä reikiä ei katoa....hu huu...??? Se on ihan sama kun on vaan suoraan keskitetty sorviin,sen takia tasapainotus tehdäänkin ERIKSEEN JA YHDESSÄ kun niillä alkuperäisilä ole enää merkitystä.

Ei niitä hemmetissä itse tasapainotella... Nalleoluen sorvausjälki näyttää siistiltä ja painoksi arvaan n.6KG tällä hetkellä. Myös kytkinpinta kannattaa oikaista samalla varmuuden vuoksi. Lastu pois asetelman kiinnityspinnasta ja kytkinlevyn pinnasta. mitta on 21mm huomio kuitenkin että kytkinlevyn keskiö ei ota vp pulttiin jos on paljon ja useamman kerran oikaistu.

Link to comment
Guest Mika Raussi
Niin eli tohon hintaan ne vaan heittää sorviin kiinni ja lastua vekkaks. Vaikka sitten samantien hävittäen entisiä taspainotusreikiä. Ei ihmekään, ettei maksa paljoo.

 

Ja just ton takia mie en edes lähe keventelemään, kun en saa kuitenkaan tasapainotettua edes lähelle. Pitäs vissiin vähän virittää vehkehiä siihen käyttöön.

 

Mitenkähän teikäläinen keventää kuplan vauhtipyörää niin jotta entisiä reikiä ei katoa....hu huu...???

No enhän mie väittänykään, että mie onnistuisin keventämään hävittämättä niitä reikiä. Ja sitäpaitti ei ne enään päde muutenkaan jos otetaan vauhtiksesta tavaraa pois. Eipä siinä mitään jos kerran joka tapauksessa tasapainotukseen menee koko roska, mutta hemmetisti on sitäkin porukkaa, joka vaan heittää osat kiinni koneeseen ilman tasapainotuksia. Semmosille tyypeille ei oikeen kehtais sorvata jos ei pysty tarkistelemaan, että onkohan noi lähelläkään tasapainossa.

 

Ehkä sitä pitäs vaan sitten opetella päästämään vähän paskempaakin käsistään.

Link to comment
Guest Mika Raussi

No sitä ei vaan oo ollu tapana tehä mitään muuta kun parasta mahdollista. Esimerkiksi palaneet kytkinpinnat mie oon aina hionu, ettei palaneet kovat läntit jää edes sitä puolta satasta ylös. Joku saattaa tietty hyvällä omallatunnolla vetästä pelkällä terällä edes tarkastamatta suoruutta, mut ei oikeen meikäläisen luonteelle käy.

 

Vauhtipyörän kevennykset ja kykinpintojen oikasut siis onnistuu, mutta tasapainotus ei. Myös kasitapitus.

Link to comment
Guest Mika Raussi

Timentilla joo varmaan tulee hyvä. Meikäläisellä kun ei vaan moisia ole, niin oon hionu.

 

Just sorvasin tasapainotusvärkki yritelmään akselin. Saas nähän, että saako sillä kuin tarkkaan tehtyä. Ois kiva saada johonkin lähelle edes tehtyä.

Link to comment

Helsingissä GT-motorsiin pääsee junalla A Pitäjänmäkeen (tai useammallakin bussilla) ja siitä on ½km kävely koneistamoon (asemalta radan vasemmalle puolelle ja sillan päässä oikealle kunnes olet perillä). Itse olen käyttänyt Vantaan moottorikoneistamoa, jonne pääsee Tikkurilan asemalta bussilla nro 63 suoraan ovelle. Olen kyllä mennyt omalla autolla, mutta kyllä julkisilla pääsee pääkaupunkiseudulla mihin vaan. Työ on ollut valmis yleensä päivässä tai parissa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...