Guest Mika Raussi Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Tarkistaako Ars-metalli tasapainoa millään tavalla? Quote Link to comment
nalleolut Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 hiljasta piteli..... tasapainotuksen suhteen..... tasapainotetaan sitten ku o muutkin roinat kasassa.... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Niin eli tohon hintaan ne vaan heittää sorviin kiinni ja lastua vekkaks. Vaikka sitten samantien hävittäen entisiä taspainotusreikiä. Ei ihmekään, ettei maksa paljoo. Ja just ton takia mie en edes lähe keventelemään, kun en saa kuitenkaan tasapainotettua edes lähelle. Pitäs vissiin vähän virittää vehkehiä siihen käyttöön. Quote Link to comment
nalleolut Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 onko loppupelissä mitään väliä jos joutuu lähettämään jutut jonnekki tasapainotettavaksi jos ne siellä joutuu poramaan/jyrsimään yhden reiän sijasta kaksi? tuskin tulee kalliimmaksi yhtään. no joo puhut asiaa kyllä mut nyt on näin tehty . Quote Link to comment
Racing Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Niin eli tohon hintaan ne vaan heittää sorviin kiinni ja lastua vekkaks. Vaikka sitten samantien hävittäen entisiä taspainotusreikiä. Ei ihmekään, ettei maksa paljoo. Ja just ton takia mie en edes lähe keventelemään, kun en saa kuitenkaan tasapainotettua edes lähelle. Pitäs vissiin vähän virittää vehkehiä siihen käyttöön. Mitenkähän teikäläinen keventää kuplan vauhtipyörää niin jotta entisiä reikiä ei katoa....hu huu...??? Se on ihan sama kun on vaan suoraan keskitetty sorviin,sen takia tasapainotus tehdäänkin ERIKSEEN JA YHDESSÄ kun niillä alkuperäisilä ole enää merkitystä. Ei niitä hemmetissä itse tasapainotella... Nalleoluen sorvausjälki näyttää siistiltä ja painoksi arvaan n.6KG tällä hetkellä. Myös kytkinpinta kannattaa oikaista samalla varmuuden vuoksi. Lastu pois asetelman kiinnityspinnasta ja kytkinlevyn pinnasta. mitta on 21mm huomio kuitenkin että kytkinlevyn keskiö ei ota vp pulttiin jos on paljon ja useamman kerran oikaistu. Quote Link to comment
nalleolut Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 kiitos puolustus puheen vuorosta.... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Niin eli tohon hintaan ne vaan heittää sorviin kiinni ja lastua vekkaks. Vaikka sitten samantien hävittäen entisiä taspainotusreikiä. Ei ihmekään, ettei maksa paljoo. Ja just ton takia mie en edes lähe keventelemään, kun en saa kuitenkaan tasapainotettua edes lähelle. Pitäs vissiin vähän virittää vehkehiä siihen käyttöön. Mitenkähän teikäläinen keventää kuplan vauhtipyörää niin jotta entisiä reikiä ei katoa....hu huu...??? No enhän mie väittänykään, että mie onnistuisin keventämään hävittämättä niitä reikiä. Ja sitäpaitti ei ne enään päde muutenkaan jos otetaan vauhtiksesta tavaraa pois. Eipä siinä mitään jos kerran joka tapauksessa tasapainotukseen menee koko roska, mutta hemmetisti on sitäkin porukkaa, joka vaan heittää osat kiinni koneeseen ilman tasapainotuksia. Semmosille tyypeille ei oikeen kehtais sorvata jos ei pysty tarkistelemaan, että onkohan noi lähelläkään tasapainossa. Ehkä sitä pitäs vaan sitten opetella päästämään vähän paskempaakin käsistään. Quote Link to comment
nalleolut Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 jos ei kukaan kysele niin anna palaa frank. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 No sitä ei vaan oo ollu tapana tehä mitään muuta kun parasta mahdollista. Esimerkiksi palaneet kytkinpinnat mie oon aina hionu, ettei palaneet kovat läntit jää edes sitä puolta satasta ylös. Joku saattaa tietty hyvällä omallatunnolla vetästä pelkällä terällä edes tarkastamatta suoruutta, mut ei oikeen meikäläisen luonteelle käy. Vauhtipyörän kevennykset ja kykinpintojen oikasut siis onnistuu, mutta tasapainotus ei. Myös kasitapitus. Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 mie en o alkannu hiomaan, timatilla vedetty, notta ei juurikaan tunne että ois koholla. Muulla terällä tuo ei sorvaten taida onnistuakaan. Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted November 17, 2005 Share Posted November 17, 2005 Timentilla joo varmaan tulee hyvä. Meikäläisellä kun ei vaan moisia ole, niin oon hionu. Just sorvasin tasapainotusvärkki yritelmään akselin. Saas nähän, että saako sillä kuin tarkkaan tehtyä. Ois kiva saada johonkin lähelle edes tehtyä. Quote Link to comment
nalleolut Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 miten kauan yleensä kestää ns.tasapainotus? ajattelin jos hesan reissun yhteydessä kävis teettämässä työn! entä löytyykö harrastajaa auttamaan sen verran että pääsis esim juna asemalta koneistamoon ja poies! kulut korvataan kyllä. Quote Link to comment
ozone Posted November 18, 2005 Share Posted November 18, 2005 Helsingissä GT-motorsiin pääsee junalla A Pitäjänmäkeen (tai useammallakin bussilla) ja siitä on ½km kävely koneistamoon (asemalta radan vasemmalle puolelle ja sillan päässä oikealle kunnes olet perillä). Itse olen käyttänyt Vantaan moottorikoneistamoa, jonne pääsee Tikkurilan asemalta bussilla nro 63 suoraan ovelle. Olen kyllä mennyt omalla autolla, mutta kyllä julkisilla pääsee pääkaupunkiseudulla mihin vaan. Työ on ollut valmis yleensä päivässä tai parissa. Quote Link to comment
nalleolut Posted November 19, 2005 Share Posted November 19, 2005 hmm....kävis heittää rojut sinne ja sanois et matkahuollos takasin.... olis se puol voittoa ? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.