Guest Jeppis Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Kyseinen auto tekee kiusaa uudelle kuplaharrastajalle. Uuden tasavirta laturi vaihdoin kun sammahti tienvarteen ja hetken tutkittua laturi sanoi antavansa vain 3volttia eteenpäin, noh uus laturi paikkaan ja generaattorivalo palaa edelleen nyt kuitenkin laturi puskee sitä yli 14volttia eteenpäin säätimelle asti. Säätimeltä eteepäin 12,3v ,akussa navoista mitattuna sama. Kun iskee valot päälle niin jännite laskee 12v uusi akku tuli myös hommattua josko siitä olis ollu mutta ei sekään.. Kun kone ei käy jännitte akusta mitattuna 12,46. Kuinka paljon tuon säätimen pistäisi antaa jännitettä läpi kun yleensä noissa "12v" autoissa jännitteet huitelee siellä 14,4v paikkeilla.. Nyt on omat ja luetut neuvot loppu.. Jännitteensäätimen menen vielä kaverin kuplasta varastamaan jos on samanlainen. Kiitos jo etukäteen.. Quote Link to comment
metake Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Osta suosiolla Boschin elektroninen latausrele. Suuri osa tasavirtalatureiden ongelmista aiheutuu huonosta säätimestä. Quote Link to comment
Kemin Karavaanari Posted May 21, 2014 Share Posted May 21, 2014 Lataus pitäisi olla 14-14,4 V Quote Link to comment
Guest Jeppis Posted May 22, 2014 Share Posted May 22, 2014 Säädin varastettu kaverin kuplasta ja merkkivalo sammui.. Kävin tossa 20min lenkin heittämässä ja hyvin pelittää.. Ainoo mikä ihmetyttää on tyhjäkäynnillä säätimestä tai jostain sieltä kuuluu naksuna.. Jännitteitä en nyt mitannu.. Pitäisköhän sinne lyödä oikeen kuormaa, muutakin kun valot että alkais heräämään? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.