Tuomo Lehmikangas Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 Katsastus lähestyy uhkaavasti, mutta jarruvalot katosi. Ongelma on paikallistettu pääsylinterille, tarkemmin varmaankin siihen kytkimeen. Jos ne johdon päät kytkee yhteen, valot kyllä palaa. Kolmea eri kytkintä kokeiltu, mutta ei sitten millään saa sitä pelaamaan. Se mikä oli paikallaan, toinen uusi tarvike - ei pelannut kummallakaan. Kolmas kipale toisesta sylinteristä päästi läpi koko ajan. 1) Onko olemassa erilaisia kytkimiä, siten että kierre on sama jne, mutta toiset vaativat jotenkin suuremman paineen tms jotta virta pääsis läpi? 2) Voiko vika olla itse pääsylinterissä? Jarrut pelaa ok ja ne on myös ilmattu tässä tiimellyksessä. 3) Muita vinkkejä miten se homma hoidetaan? Johdot polkimen taakse ja painokytkin... Quote Link to comment
Racing Posted November 27, 2005 Share Posted November 27, 2005 Niitä on kaksi ja kolmenapaisia ainakin. Kokeile vielä yhdellä uudella 2 napaisella. Onhan jarrut ilmattu ja polkimen ja pääsylinterin välinen välys oikea? Tuossa se vika on pakko olla. "Unohda patentit." Quote Link to comment
Tuomo Lehmikangas Posted November 27, 2005 Author Share Posted November 27, 2005 Niitä on kaksi ja kolmenapaisia ainakin. Kokeile vielä yhdellä uudella 2 napaisella. Onhan jarrut ilmattu ja polkimen ja pääsylinterin välinen välys oikea?Tuossa se vika on pakko olla. "Unohda patentit." Kaksinapaisia pelkästään olen käyttänyt. Pitää huomenna hakea tarviketorilta vielä toinen uusi. Tuo polkimen ja pääsylinterin välys on mulle uusi juttu? Nyt on valitettavasti alfamerit pakattu johonkin laatikkoon ylihuomista muuttoa varten, joten olisko siihen välyksen säätöön vinkkiä? Patentteja ei ole tarkoitus alkaa tosissaan tehdä. EDIT: Löysinki jo tämän: Polkimen ja pääsylkän välisen tangon säädät niin jotta parin millin välys tuntuu kun liikutat poljinta ennen kun tanko ottaa mäntään pääsylkän sisällä,huomaat kyllä mitä tarkoitan. Mä en muista kuinka paljon tuossa oli sitä välystä on jo aikaa kun ajoin sillä viimeksi. Niin ja kengät lähelle rumpuja pyörän takaa on ne 4 kumitulppaa per jarrukilpi kahdesta keskimmäisestä säädät ja reunimmaisista näet kuinka lähellä kengät on. Käsijarru luonnollisesti löysätään kahvan juuresta ennen takajarrujen säätöä. VW jarrut pitää monesti säätää pariin otteeseen ennen kun ottaa kunnolla ja käydä vähän jarruttelemassa välillä. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.