Jump to content

Jarruvalon kytkimen toiminnasta, suht kiire...


Recommended Posts

Katsastus lähestyy uhkaavasti, mutta jarruvalot katosi. Ongelma on paikallistettu pääsylinterille, tarkemmin varmaankin siihen kytkimeen. Jos ne johdon päät kytkee yhteen, valot kyllä palaa.

 

Kolmea eri kytkintä kokeiltu, mutta ei sitten millään saa sitä pelaamaan. Se mikä oli paikallaan, toinen uusi tarvike - ei pelannut kummallakaan. Kolmas kipale toisesta sylinteristä päästi läpi koko ajan.

 

1) Onko olemassa erilaisia kytkimiä, siten että kierre on sama jne, mutta toiset vaativat jotenkin suuremman paineen tms jotta virta pääsis läpi?

 

2) Voiko vika olla itse pääsylinterissä? Jarrut pelaa ok ja ne on myös ilmattu tässä tiimellyksessä.

 

3) Muita vinkkejä miten se homma hoidetaan? Johdot polkimen taakse ja painokytkin...

Link to comment
Niitä on kaksi ja kolmenapaisia ainakin. Kokeile vielä yhdellä uudella 2 napaisella. Onhan jarrut ilmattu ja polkimen ja pääsylinterin välinen välys oikea?

Tuossa se vika on pakko olla. "Unohda patentit."

 

Kaksinapaisia pelkästään olen käyttänyt. Pitää huomenna hakea tarviketorilta vielä toinen uusi.

 

Tuo polkimen ja pääsylinterin välys on mulle uusi juttu? Nyt on valitettavasti alfamerit pakattu johonkin laatikkoon ylihuomista muuttoa varten, joten olisko siihen välyksen säätöön vinkkiä?

 

Patentteja ei ole tarkoitus alkaa tosissaan tehdä.

 

 

EDIT:

 

Löysinki jo tämän:

Polkimen ja pääsylkän välisen tangon säädät niin jotta parin millin välys tuntuu kun liikutat poljinta ennen kun tanko ottaa mäntään pääsylkän sisällä,huomaat kyllä mitä tarkoitan. Mä en muista kuinka paljon tuossa oli sitä välystä on jo aikaa kun ajoin sillä viimeksi. Niin ja kengät lähelle rumpuja pyörän takaa on ne 4 kumitulppaa per jarrukilpi kahdesta keskimmäisestä säädät ja reunimmaisista näet kuinka lähellä kengät on. Käsijarru luonnollisesti löysätään kahvan juuresta ennen takajarrujen säätöä. VW jarrut pitää monesti säätää pariin otteeseen ennen kun ottaa kunnolla ja käydä vähän jarruttelemassa välillä.
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...