Jump to content

Kuplassa lämpimänä käynnistys ongelmia


Guest Kalsuto

Recommended Posts

Guest Kalsuto

Mistähän kannattaa etsiä vikaa kun ei meinaa käynnistyä kuumana? Heti sammuttamisen jälkeen sekä viilennyttyä lähtee laakista mutta puoli tuntia seisomista ajon jälkeen tuntuisi olevan pahin.

 

Olen kokeillut kahdella eri kaasarilla (pict 28 ja 30) sekä kahdella eri bensapumpulla. Mikään ei tietenkään todista, ettei molemmissa pumpuissa tai kaasareissa voi olla vikaa. Toiseen pumppuun ja molempiin kaasareihin on kuitenkin vaihdettu korjaussarjat. Sen verran olen saanut selvitettyä, että pumpun ja kaasuttimen välinen letku tyhjenee hetken kuluttua sammuttamisesta.

 

Vakiokone kuuden voltin järjestelmällä ja kärjettömällä sytytyksellä. Pyörittää hyvin, tosin ei kovin kauan, joten sahaamisella en ole päässyt kokeilemaan...

 

Kävin vielä sahaamassa kun auto on kotipihassa ja lähti käyntiin. Hankala kun ei uskalla startata pitkään, ettei akku tyhjene kauas kotoa.

Link to comment

Jos ei käynnisty, kokeile työntää käyntiin. Jos lähtee käyntiin on sähkövika eli ei riitä jännite sytytykseen ja starin pyörittämiseen. 

Edited by hpa
Link to comment

Jos ei käynnisty, kokeile työntää käyntiin. Jos lähtee käyntiin on sähkövika eli ei riitä jännite sytytykseen ja starin pyörittämiseen. 

Ja jos näin käy niin uusit tai putsaat startille tulevat johtojen liitännät. Plussa ja maa kontaktit irti,

putsaat startissa olevat liittimet hyvin ja uusit johdoissa olevat liittimet.

Link to comment

No eiks tää ole nyt perinteinen höyrylukko. Kaasari kuumenee ja kohokammio höyrystyy (onhan pakeliitti imusarjassa paikallaan). Toinen mahdollinen paikka "höyrylukolle" jos tankilta tulo rautaputki on kontaktissa imusarjaan/jäähypelteihin. Myös tulppien uusiminen vois olla paikallaan.

Link to comment
Guest Kalsuto

Ja jos näin käy niin uusit tai putsaat startille tulevat johtojen liitännät. Plussa ja maa kontaktit irti,

putsaat startissa olevat liittimet hyvin ja uusit johdoissa olevat liittimet.

Nämä on käyty läpi, viimeksi tänään.

 

No eiks tää ole nyt perinteinen höyrylukko. Kaasari kuumenee ja kohokammio höyrystyy (onhan pakeliitti imusarjassa paikallaan). Toinen mahdollinen paikka "höyrylukolle" jos tankilta tulo rautaputki on kontaktissa imusarjaan/jäähypelteihin. Myös tulppien uusiminen vois olla paikallaan.

Tulpat on uudet. Mutta mikä bakeliitti? Kaksi konetta olen purkanut eikä kummassakaan ollut tuota. Tämä vaikuttaa todennäköiseltä vikakohdalta. Vielä kun joku antaa vinkin mistä tuollaisen saa hankittua niin vika on jo puoliksi korjattu.

Link to comment

Minä tuskailin vuosia vastaavan oireen kanssa, kunnes lopulta suostuin vaihtamaan startin puslan. Imusarjan esilämmitystä kesäajossa rajoittamalla - eli vasemman puoleiseen äänenvaimentajan liitokseen tein tiivisteen paksuisen alumiiniläpyskän, jossa on 3 mm reikä. Akkukaan ei ollu kun kolme - neljä vuotta vanha kun se jo luovutti vaikka oli kuinka ylläpitoladattu. Nyt ei tarvii enää laittaa rinteeseen parkkiin.

Link to comment
Guest Kalsuto

Kiitokset, juuri samalta vaikutti kuin linkin kysyjällä. Täytyy vielä tarkistaa bensaputki, ettei ota kiinni mihinkään. Luukun raotus ylhäältä ei ole vaihtoehto, kuten ei myöskään luukun rei'ittäminen. Pitänee ehkä itse tehdä eriste imusarjan ja kaasuttimen väliin. Sopivia materiaaleja voisi olla ptfe tai nylon?

Link to comment
Guest Kalsuto

Minä tuskailin vuosia vastaavan oireen kanssa, kunnes lopulta suostuin vaihtamaan startin puslan. Imusarjan esilämmitystä kesäajossa rajoittamalla - eli vasemman puoleiseen äänenvaimentajan liitokseen tein tiivisteen paksuisen alumiiniläpyskän, jossa on 3 mm reikä. Akkukaan ei ollu kun kolme - neljä vuotta vanha kun se jo luovutti vaikka oli kuinka ylläpitoladattu. Nyt ei tarvii enää laittaa rinteeseen parkkiin.

Startinpusla on vaihdettu viime kesänä ja tarkistettu pari viikkoa sitten.

 

Heps! Mullahan on toi esilämmityksen reikä auki konehuoneeseen. Nolo juttu mutta näin on päässyt käymään. Varmaan vaikuttaa paljon moottoritilan lämpöön ajon aikana ja sen myötä ajon jälkeisiin lämpöihin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...