Lahti411 Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 (edited) Osaisikos joku sanoa kuvan perusteella, mikä alipainekello on käytössä nelostyypin tuplakaasarikoneessa? Kellossa on liitos kahdelle letkulle. Onkohan näitä käytetty muissa Volkkareissa, kuten 70-luvun typ 2:ssa. Jos kyseessä on muistakin ilmajäähyistä tuttu kapistus, niin mistä tuota kannattaisi kysellä? Jos jollain sattuu tuollainen ehjä olemaan, niin ostaisin mielelläni. Ja irrallisesta risasta, jos joku malttaisi katsoa osanumeron, niin pystyisin käydä kyselemässä sen perusteella paikallisilta osakauppiailta. Oma auto kun on 100 km:n päässä kodista, niin en saa osanumeroa nyt katsottua... Mulla on autossa sama kello, kuin tässä Jani Alarannan autossa: Edited July 31, 2014 by Lahti411 Quote Link to comment
Virtanen Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Mulla voisi olla tollanen uusi. Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 Tuo on "kaksisuuntainen" tuo jakajan kello - normaali kaasarin läpän alipaineella toimiva ennakko, ja toiseen suuntaan (ts. toisella puolen kalvoa) toimiva imusarjan alipaineen myöhästys. Myöhästys vaikuttaa moottorijarrutuksessa ja vähentää jotain saastetta. Normaali keskipakokin siinä on joten tuota jakajaa kutsutaan englanniksi "DVDA" -jakajaksi (double vacuum double advance). Jos ei ole museopirssi, tuon tilalla toimii myös perus keskipako+alipaine -jakaja. Tässä oli näistä infoa: http://www.vw-resource.com/carb_dist.html Quote Link to comment
Lahti411 Posted July 31, 2014 Author Share Posted July 31, 2014 Kyllä mä varmaan yritän saada alkuperäistyyppisen kellon, niin ei tarvi enempiä alkaa rassaamaan. Kaikki kun on muuten kunnossa, niin en viitsisi yhtään enempää vaihtaa osia, kuin on tarpeen. Quote Link to comment
Lahti411 Posted August 5, 2014 Author Share Posted August 5, 2014 Kello löytyi lopulta ebaysta. Tällä myyjällä näyttää olevan todella kattava valikoima alipainekelloja: http://stores.ebay.com/Vintage-parts-depot?_trksid=p2047675.l2563 30 euroa lähetyskuluineen ei kyllä ole mielestäni paha hinta nos-osasta. Toivotaan, että tulee nopsaan! Quote Link to comment
Recommended Posts