Jan76 Posted August 6, 2014 Posted August 6, 2014 Mikähän katkoo -65 kuplan takarummun kruunumutterin sokkia? Alunperin siinä oli joku 4-5mm pultti, joka meni poikki ja kilisi iloisesti pölärissä. Kuvittelin se hajonneen heikkouttaan. Vaihdoin tilalle kunnollisen paksun sokan ja kiristin löystyneen ison mutterin sen minkä 36mm lenkkiavaimen päällä seisten vaan pystyin. Noin 100km ja taas alkoi kilinä.. Ja taas sokka entinen! Jäikö vetarin mutteri löysään vai onko laakeri viallinen? (välystä pikkusen) Ja renkaat on lintassa, eli sopivasti madallettu. ;) -J- Quote
Guest Kujis Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Boorit hajalla rummusta, vetarista tai molemmista. Quote
kuplatin Posted August 7, 2014 Posted August 7, 2014 Sen kruunumutterin pitää olla todella TODELLA kireällä. Ja sitten vielä vähän lisää kireälle. Lenkkiavaimen päällä seisominen ei vielä ihan riitä, itse jouduin käyttämään melkein kolmemetristä jatkovartta että tuli tarpeeksi momenttia.. Quote
Guest Janne.H Posted August 30, 2014 Posted August 30, 2014 Itte laitoin kiinni metrisellä varrella ja oma paino päälle 116kg Quote
Jan76 Posted September 4, 2014 Author Posted September 4, 2014 Kiitos vastauksista. Hylsy ja nivelvääntimeen kunnon jatko niin on toistaiseksi kestänyt. Täytyy talvella avata ja tarkistaa boorien kunto. Samalla sit uusia se kruunumutteri. Quote
Etelän Hetelmä Posted September 17, 2014 Posted September 17, 2014 Kerran hajoitin kierteet vetoakselista, kun en kiristänyt tarpeeksi kireälle. Seuraavassa harraste-VW:ssä merkitsin terävällä viilalla merkin ennen irottamista sekä vetoakseliin että mutteriin oikean asennon merkiksi. Saa vipuvarrella kiristää kiristää uskomattoman kireälle ennen kuin kuin on oikella kohdalla... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.