Pyry Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Mistähän pitäisi vikaa lähteä etsimään, kun kuplan takajousitus puoltaa? Eli siis toinen puoli on selvästi jäykempi. Kyseessä on -63 kupla, eli siis heiluriakselilla. Auto on pistetty 30 vuoden seisomisen jälkeen palasiksi ja nyt pohjalevyssä on kiinni vasta takapään osat (ei siis koria, etuakselia jne.) Eron huomaa selvästi esim. hyppimällä vaihdelaatikon päällä. Jousitusta on yritetty säätää yksi pykälä vääntösauvojen uloimmasta päästä, siis niin päin että auto madaltuu. Kaikki osat olivat välillä irti, joten ei ole ihan varmaa, onko asento nyt oikea... Ainakin molemmat puolet ovat samalla korkeudella. Iskarit otettiin jo irti, ei ole niistäkään kiinni. Huh? Quote
Guest Mika Raussi Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Siis onko nyt niin, että molemmat puolet lepää stopparia vasten jos ei hypi päällä? Onks ne samassa korossa vapaana? Quote
Pyry Posted December 6, 2005 Author Posted December 6, 2005 Joo, eli mä en ottanut noita stoppareita nyt ollenkaan huomioon. Eli uusi yritys säätämisessä --> Quote
Guest Mika Raussi Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Jos siulla on vakio kori ja kaik, niin perusasetus on se, että jousilatta on vapaana 21 asteen kulmassa runkopalkkiin nähden. Quote
Pyry Posted December 6, 2005 Author Posted December 6, 2005 Joo, ongelma löytyi ihmisen hölmöydestä. Nyt ovat jouset oikeasti samassa asennossa, ja jousitus toimii symmetrisesti. Mun korjausopas muuten väitti, että 17 astetta. IRS:lle taisi olla ton 21. No arpomiseksi toi kuitenkin vielä menee, että sikäli ihan sama. :) Quote
Guest Mika Raussi Posted December 6, 2005 Posted December 6, 2005 Noissa on vissiin joitain eroja ollu. Se mist mie ton 21 astetta luin oli muistaakseni makaavalamppusille. Silti sattu akvaarioonkin korko ihan kohilleen. Tosin en osaa sanoa paljonko oli enemin painoa takana kun vakiona. Quote
Guest Ändi- Posted February 13, 2015 Posted February 13, 2015 Mikähän kuplan takapäätä vaivaa kuskinpuolelta, takakulmasta kun painaa niin tuntuu perkuleen kovalta. Ei oikein niiaa ja sitten kun niiaa vähän alas niin tulee semmoisena ''aasin potkuna'' ylös.. Ja takana ei ole edes iskarit paikallaan.. Eikä moottorikaan tällä hetkellä. Vänkärin puoli aivan erilaisen tuntonen, kun painattaa takakulmasta ---> Niiaa ja tuntuu joustavan eikä tule ''aasin potkuna'' ylös. Kokeilin vielä etukulmistakin painattaa autoa ja kuskin etukulmasta painettaessa ei takapää niiaa oikeastaan yhtään mukana. Vänkärin puolelta etukulmasta painaessa niiaa oikein mallikkaasti vänkärin takakulmakin mukana.. Voikohan ulosjouston rajotus nyt vaikuttaa jotenkin kun niitä on ite askarreltu hitsattu tavaraa väliin... Ja perä ei makaa pohjaanlyönti kumien varassa. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.