Guest Forsbacka Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 Tällänen noviisikysymys kävi vaivaamaan: Missä kuplissa on 180mm ja missä 200mm vauhtipyörä? Quote
-MITO- Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 1300cc kuplissa 180mm. Pakuissa joissa 1500cc ja isommat moottorit on 200mm. Quote
-MITO- Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 Mites Automatic kupla ja 03S 1600cc koneella, 200mm taitaa olla kans? Quote
Guest Raggare Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 automaatis o vaan vetolevy. taisin puhua paskaakin viel, starttikehä turbaanissa Quote
Racing Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 1200,1300,1500 Kuplan = 180mm vuoteen 67 asti harvahampaisella 6 volttisen starttikehällä ja vuodesta 68 ja uudemmat lukuunottamatta joitan 1200stanuja 12 volttisen kehällä. Lisäksi 71 ja uudemmat moottorit on o-renkaallisella uralla vauhtipyörässä = parempi. 1600 Kuplat 200mm. Pakuissa 1600 = 200mm tämä koskee 68 ja uudempia. 67 ja vanhemmat 1500:set on 180mm myös pakussa,koska vw:llä ei ole ollut tehdastuontannossa 6volttista 200mm vp:tä ja 67 vanhemmat pakut on 6 volttisia. Quote
Guest Raggare Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 ja sit niitä sellasii sekasikiöitä, eiks 67 1500 kuppeli oo 200mm 6V kehällä(startti 12V?) mulla o kans 200mm 6v kehällä, alkuperä tuntematon, pakussa ollu. jenkki kertoo non-t4 koneista: tyyppi--halkasija--hampaat--o-tiiviste 40hp--180--109--ei 1300us--180--109--kyl 1300euro--180--132--kyl 1500--200--132--kyl 1500t2/3<-'65--200--109--ei 1500t2/3'66--200--109--kyl 1500t2/3'67->--200-132--kyl 1600--200--132--kyl mutta liekkö tuohon luottamista suomi-exporteissa missä ei oo mitään uutta ja hienoo tarjolla :D kas kun ei 1200 palloja.. Quote
-MITO- Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 Juuh, ja -65-> junis 1500 koneella oli 200mm. Quote
DOODAH Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 Kyösti höpöjä puhuu. 65 T3 ainaki 200mm 6V kehäinen VP eli on niitä tehty. Toinen höpö on, että 1500cc fläkissä olis ollu 180mm VP ainakin 67 1500 fläkä on 200mmm Vp:llä, 6v kyllä mutta tiuhahampainen kehä. Ja tota vanhempia 1500cc fläkiähän ei oo, ja ton jälkeiset onki 12v Quote
Guest Keiteleen Kone Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 Keiteleen Koneesta löytyy uusia 200mm. vauhtipyöriä joissa on 6v. hammaskehä ( 109 hammasta ), mutta keskireikä on o-rengasuralla ts. uudempi X porattu kampiakseli sopii siihen. Hinta on 60 eur. Quote
Guest Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 ja jälkikäteen niitä on varmaan sekoteltu,siis voi löytyy1600cc perästä 180mm vauhtis.en ainakaan ite ihmettelis jos vastaan tulla tupsahtais moinen yhdistelmä.tuskinpa ovat enää tehtaan jäljiltä,ehkä joku murto-osa kuitenkin Quote
Racing Posted December 11, 2005 Posted December 11, 2005 No sitten... Uskotaan. Mulla ei vaan ole yhdessäkään 1500 koneessa ollut kun 180mm vp:tä,joka ei tietenkään tarkoita sitä etteikö niitä olisi 200mm ja vielä harvahampaisenakin. No,joka päivä jotain uutta. Quote
Guest Forsbacka Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 Mikä halkaisija toi kyseinen mitta muuten on? Ei koko limpun kuitenkaan? Mitä muuta pitää vaihtaa -74 kuplaan jos vaihtaa 200 milliseen? Startin kehä kait on samassa paikassa molemmissa? Vai kannattaako tuota yleensäkään lähteä vaihtamaan? Saako 180 mm pyörään jäykempiä asetelmia ja levyjä? Mitään ihan hirmutehoja ei ole pideltävinä vaan siinä 100 +-20 hp lukemilla kait mennään. Liekö riittäisi ihan terve vakiokin... Quote
Guest Mika Raussi Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 100hp +-20 onkin yleensä 88-slipit, nokka, käärmeepesä ja keskitupla. Oikeesti luokkaa 65-70hp. Mie poltin joskus 180mm vakiokytkimellä päälle kymmenen metriä viivaa molemmilla renkailla. Mut sit se olikin selvä peli ja renkaat oli uudet, eli ei liikoja pidelly. 200 millinen kytkin kestää kovemman käsittelyn, mut ei sekään ihan mitä tahansa kestä. Niin ja se mitta on kytkinlevyn halkasija. Quote
Guest Forsbacka Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 Levynhalkaisijapa tietenkin! No se selittää. En jotenkin tullut tuota ajatelleeksi, kun aina puhutaan vain 200 millisestä vauhtipyörästä. 100hp +-20 onkin yleensä 88-slipit, nokka, käärmeepesä ja keskitupla. Oikeesti luokkaa 65-70hp. Näinhän se menee. 120 on se mistä haaveillaan ja puhutaan essolla ja 80 on sitten se todellinen. 94mm, nurkat, nokka ja muu tauhka. Näitä on nyt käsissä pyöritelty ja podettu akuuttia kansi (lue raha) pulaa. Katseet kohdistui tohon kytkimeen, ku on tuo kone vielä lattialla. Quote
Guest Mika Raussi Posted December 12, 2005 Posted December 12, 2005 No ei ollu sentään perussetti. Hommaa vaan se 200mm vauhtis ja kunnollinen paineasetelma, niin pitäs kestää. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.