Jump to content

Vauhtipyörien halkaisijat?


Guest Forsbacka

Recommended Posts

1200,1300,1500 Kuplan = 180mm vuoteen 67 asti harvahampaisella 6 volttisen starttikehällä ja vuodesta 68 ja uudemmat lukuunottamatta joitan 1200stanuja 12 volttisen kehällä. Lisäksi 71 ja uudemmat moottorit on o-renkaallisella uralla vauhtipyörässä = parempi. 1600 Kuplat 200mm. Pakuissa 1600 = 200mm tämä koskee 68 ja uudempia. 67 ja vanhemmat 1500:set on 180mm myös pakussa,koska vw:llä ei ole ollut tehdastuontannossa 6volttista 200mm vp:tä ja 67 vanhemmat pakut on 6 volttisia.

Link to comment
Guest Raggare

ja sit niitä sellasii sekasikiöitä, eiks 67 1500 kuppeli oo 200mm 6V kehällä(startti 12V?)

mulla o kans 200mm 6v kehällä, alkuperä tuntematon, pakussa ollu.

jenkki kertoo non-t4 koneista:

 

tyyppi--halkasija--hampaat--o-tiiviste

40hp--180--109--ei

1300us--180--109--kyl

1300euro--180--132--kyl

1500--200--132--kyl

1500t2/3<-'65--200--109--ei

1500t2/3'66--200--109--kyl

1500t2/3'67->--200-132--kyl

1600--200--132--kyl

 

mutta liekkö tuohon luottamista suomi-exporteissa missä ei oo mitään uutta ja hienoo tarjolla :D kas kun ei 1200 palloja..

Link to comment

Kyösti höpöjä puhuu. 65 T3 ainaki 200mm 6V kehäinen VP eli on niitä tehty.

 

Toinen höpö on, että 1500cc fläkissä olis ollu 180mm VP

 

ainakin 67 1500 fläkä on 200mmm Vp:llä, 6v kyllä mutta tiuhahampainen kehä. Ja tota vanhempia 1500cc fläkiähän ei oo, ja ton jälkeiset onki 12v

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Keiteleen Koneesta löytyy uusia 200mm. vauhtipyöriä joissa on 6v. hammaskehä ( 109 hammasta ), mutta keskireikä on o-rengasuralla ts. uudempi X porattu kampiakseli sopii siihen.

Hinta on 60 eur.

Link to comment

ja jälkikäteen niitä on varmaan sekoteltu,siis voi löytyy1600cc perästä 180mm vauhtis.en ainakaan ite ihmettelis jos vastaan tulla tupsahtais moinen yhdistelmä.tuskinpa ovat enää tehtaan jäljiltä,ehkä joku murto-osa kuitenkin

Link to comment
Guest Forsbacka

Mikä halkaisija toi kyseinen mitta muuten on? Ei koko limpun kuitenkaan?

Mitä muuta pitää vaihtaa -74 kuplaan jos vaihtaa 200 milliseen? Startin kehä kait on samassa paikassa molemmissa?

Vai kannattaako tuota yleensäkään lähteä vaihtamaan? Saako 180 mm pyörään jäykempiä asetelmia ja levyjä? Mitään ihan hirmutehoja ei ole pideltävinä vaan siinä 100 +-20 hp lukemilla kait mennään. Liekö riittäisi ihan terve vakiokin...

Link to comment
Guest Mika Raussi

100hp +-20 onkin yleensä 88-slipit, nokka, käärmeepesä ja keskitupla. Oikeesti luokkaa 65-70hp.

 

Mie poltin joskus 180mm vakiokytkimellä päälle kymmenen metriä viivaa molemmilla renkailla. Mut sit se olikin selvä peli ja renkaat oli uudet, eli ei liikoja pidelly. 200 millinen kytkin kestää kovemman käsittelyn, mut ei sekään ihan mitä tahansa kestä.

 

Niin ja se mitta on kytkinlevyn halkasija.

Link to comment
Guest Forsbacka

Levynhalkaisijapa tietenkin! No se selittää. En jotenkin tullut tuota ajatelleeksi, kun aina puhutaan vain 200 millisestä vauhtipyörästä.

 

100hp +-20 onkin yleensä 88-slipit, nokka, käärmeepesä ja keskitupla. Oikeesti luokkaa 65-70hp.

 

Näinhän se menee. 120 on se mistä haaveillaan ja puhutaan essolla ja 80 on sitten se todellinen.

94mm, nurkat, nokka ja muu tauhka. Näitä on nyt käsissä pyöritelty ja podettu akuuttia kansi (lue raha) pulaa. Katseet kohdistui tohon kytkimeen, ku on tuo kone vielä lattialla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...