Guest Taifuuni Posted September 3, 2014 Share Posted September 3, 2014 Koneeseen tehty perusremonttia kesän mittaan (kaasarin huolto/korjaussarja, venttiilit ja sytytysennakko säädetty yms. pientä säätöä). Ongelmaksi huoltojen jälkeen jäi niitä edeltänytkin ongelma. Ajettaessa maantiellä ~80 km/h nopeutta ja kiihdytettäessä ylämäkeen alkaa konehuoneesta kuulumaan sirkutusta (eri ääni kuin pakoputkiston ominaisääni). Pakoputkiston ja esilämmityksen tiivisteet vaihdoin, mutta ääni pysyi. Putkistossa ei näytä olevan reikiäkään. Nyt heräsi kysymys, että jospa kaasarin seokset ovat liian laihalla koska kaasarihan on "liian pieni" kyseiseen koneeseen. Työkaluja nykyisten suuttimien mittaamiseen ei ole, joten ajattelin täällä kysellä että millaiset suuttimet laitan tilaukseen näin tietämättä olemassa olevia. Vakiona suuttimet ovat thesamban foorumeilta löytyneen listan mukaan seuraavat (pääsuutin 130, ilmankorjaussuutin 110, tyhjäkäyntisuutin 52,5 ja lisäpolttoainesuutin 47.5). Kaasarin juuressa olevaa numerosarjaa ei löytynyt kyseisestä listasta, mutta ajattelisin sen olevan kuitenkin perusarvoiltaan sama. Numerosarja on VW463-1. Moottori on AR koodillinen, joten vakionahan se on 1300 kuutioinen. Ilmeisesti edellinen omistaja on 80-luvulla vaihtanut koneeseen 1600 kuutioiset sylinteriputket. Kannetkin näyttivät olevan 1300 koneesta. Ajattelin tänään vielä testata, että jos ääni johtuu liiallisesta ennakosta. Otan alipainekellon letkun irti kaasarista ja tukin sen väliaikaisesti. Tämänhetkinen ennakko on säädetty strobolla. Moottorissa on siis SVDA virranjakaja. Quote Link to comment
hpa Posted September 3, 2014 Share Posted September 3, 2014 Maksimiennakon tarkistus alle 30 asteeseen aluksi.Kiihdytyspumpun tarkistus, että toimii. Quote Link to comment
Guest Taifuuni Posted September 4, 2014 Share Posted September 4, 2014 Maksimiennakon tarkistus alle 30 asteeseen aluksi.Kiihdytyspumpun tarkistus, että toimii. Ennakon tarkistus onnistuu vasta ensi viikolla, mutta tuon kiihdytyspumpun toiminnan varmistin eilen illalla. Syötti polttoainetta koko kaasuläpän liikealan. Sirkutus hävisi, kun ajoin ilman alipainesäätöä virranjakassa, joten ongelma on siis kohdistunut ajoitukseen. Tosiaan uudelleen ajoittaminen onnistuu vasta ensi viikolla, kun saan kaverilta strobon. Täytyy rakentaa vielä työkalu millä varmistun, että hihnapyörän TDC merkki on varmasti oikeassa kohdassa koneeseen nähden. Quote Link to comment
vwagen Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Ei siihen stroboa tarvita,käännät sytytystä hiukan myöhäisemmälle ja käyt kokeilemassa,jos parani muttei riittävästi niin hiukan lisää kunnes kilistys häviää,jos ei auta ollenkaan niin vika on muualla. Quote Link to comment
Guest Taifuuni Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 (edited) Ei siihen stroboa tarvita,käännät sytytystä hiukan myöhäisemmälle ja käyt kokeilemassa,jos parani muttei riittävästi niin hiukan lisää kunnes kilistys häviää,jos ei auta ollenkaan niin vika on muualla. Mainitsin tuossa edellisessä viestissäni, että kilinä hävisi kun otin virranjakajan alipainesäädön pois käytöstä. Tämähän jättää silloin ajossa ajastusta muutaman asteen myöhäisemmälle. Keskipakosäädön ja alipainesäädön yhteisvaikutuksessa maksimiennakko ilmeisesti saa olla tuon 30 astetta. Edited September 5, 2014 by Taifuuni Quote Link to comment
Guest Taifuuni Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Onkos jollakin tähän väliin kommenttia noiden suuttimien ko'oista. Oletteko käyttäneet esim. 31PICT-3 kaasuttimessa minkä kokoisia suuttimia 1600cc koneella, vakioita? Quote Link to comment
WescuM Posted September 5, 2014 Share Posted September 5, 2014 Tuolta voisi löytyä jotain vinkkiä sopivista suuttimista: http://www.vw-resource.com/jets.html Quote Link to comment
P_Valtonen Posted December 25, 2014 Share Posted December 25, 2014 Tuossa brassien omia suutin kokoja... Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.