P_Valtonen Posted September 14, 2014 Posted September 14, 2014 (edited) Se oli eilen. "Niin mikä?" sä kysyt.......................No tämä salainen lohkon niputus tilaisuus. Taustaa pikkusen: Toissaviikolla lahden hörhöt otti yhteyttä ja kyseli jos vetästäs kimpassa useampi lohko nippuun. Tyypeillä olis osat, mutta tallimotivaatio pikkusen hakusessa (kuten mullakin). No kaikkea pitää kokeilla totesin, jopa siis VW ukkojen kanssa ns kimppa- kivaa :) Salainen lootan kasaus sai siis ansaitun jatko-osan. Edited September 17, 2014 by P_Valtonen 2 Quote
P_Valtonen Posted September 14, 2014 Author Posted September 14, 2014 (edited) Alotuskuvissa vasemmalta oikealle 94 / 82 = 2275ccm AA kampiakseli, 8 tapitus, 200mm ei kevennetty, Luk paineasetelma. Painotettu koko setti; ensin erikseen ja sitten yhdessä Kiertokanget uudet AA I-profiili (3g sisällä painot) Nokka VZ-30 + Febi nostajat Laakerit: Mahle, Kolben ja Clevite 94 / 69 = 1915ccm VW kampura, 180mm kevennetty, tiukennettu VW paineasetelma. Painotettu koko setti; ensin erikseen ja sitten yhdessä Kiertokanget vakiot, (1g sisällä painot). Niputettu jo aikasemmin kampuraan kiinni Nokka C-35 hiottu + Febi nostajat Laakerit: Mahle, Sinter ja Clevite 94 / 78 = 2165ccm AA kampiakseli, 200mm katu kevennetty, Sachs paineasetelma. Painotettu koko setti; ensin erikseen ja sitten yhdessä Kiertokanget uudet AA I-Profiilit (1g sisällä painot) Nokka C-35 + Febi nostajat Laakerit: Silverline, Kolben ja Clevite 94 / 76 = 2109ccm AA kampiakseli, 200mm katu kevennetty, Kennedy 2 paineasetelma. Mörkö hihnis. Painotettu koko setti; ensin erikseen ja sitten yhdessä Kiertokanget uudet AA h-profiilit (1g sisällä painot) Nokka C-45 + Febi nostajat (kuvan Scattilaiset meni muuhun käyttöön) Laakerit: Mahle, Kolben ja Clevite 87 / 69 = 1641ccm VW kampura, 215mm ei kevennetty, testattu 215 VW paineasetelma. Tehdaspainoissaan Kiertokanget vakiot, (1g sisällä painot), rempattu setti. Nokka C-35 hiottu + Febi nostajat Laakerit: Mahle, 2x Kolben Edited September 15, 2014 by P_Valtonen 2 Quote
P_Valtonen Posted September 14, 2014 Author Posted September 14, 2014 (edited) Homman piti alkaa 09.00 aamulla, mutta mulla oli yksi päälekkäinen juttu ja alotus oli vasta kympiltä. (sorry ukot turhasta odottelusta!) Kasaus paikka oli peräkärrin päällä olevilla 18mm vanerian päällä. Vielä kun kärri oli vetokoukussa kiinni ja keli mitä parhain oli oikeastaan täydelliset puitteet homman tekemiseen. Toki seuraki ja ryhmän ohjaaja olivat täydelliset :P Tässä kuvassa on rattaat polkastu sarjatyönä paikalleen. Tätä ennen merkattiin laakereihin rannut lohkon saumaa vasten, niin ei tarvinnu arpoa asentoa myöhemmin. Tän jälkeen oli uusista kammista kanavien puhdistukset ja tulppien liimaamiset + piikillä varmistamiset edessä Edited September 14, 2014 by P_Valtonen 1 Quote
P_Valtonen Posted September 14, 2014 Author Posted September 14, 2014 (edited) Sitten kiusasin veijareita ja avasin yhden lohkon ö-kanavat ja sisään kurkkaamisen jälkeen kaikki jäljellä olevat oppilaat halus että kanavat puhdistetaan myös heidän lohkoistaan. Meni ainakin se tieto perille asti :) Tän jälkeen oli urakalla puhdistamista lohkooon ja liikkuviin. Päittäisen säätö myös tehtiin kampura irti koneesta. Tässä vaiheessa kamera jäi johonkin ja on vain yhden koneen liikkuvien niputuksesta kuvat :( Edited September 14, 2014 by P_Valtonen 1 Quote
P_Valtonen Posted September 14, 2014 Author Posted September 14, 2014 (edited) Sitten hommat jatku ja kairatiin yksi lohko lisää rookeriksi. Onneksi muuta oli jo valmiiksi. Kun 3 oikeanpuoleisinta lohkoa oli nipussa alko kello olemaan jo sen verran (pikku tunnit päällä), että oli parasta laittaa ns pillit pussiin. Tuotannossa pullon kaulaksi osottautu ruuvipenkki. Jos niitä olisi ollu 2, olis kaikki saatu valmiiksi ajoissa. Rästioppilaat kasaa kuulemma omat lohkonsa nippuun ensiviikoolla, kun kadonnut tallimotivaatio löyty tästä tilaisuudesta. HyväHyvä Olessa loppukuva kasaamisesta Edited September 14, 2014 by P_Valtonen 1 Quote
P_Valtonen Posted September 14, 2014 Author Posted September 14, 2014 (edited) Lohkon niputuksen salakasaajista sain vain yhden kuvattua. Hän pyysi huomatuttamaan, jotta on sama vaatetus kuin lootan kasaamisessa :) Taustalla oleva (alussa mainittu) kasaupöytäkin saatu näköjään jo siivottua..... Edited September 14, 2014 by P_Valtonen 1 Quote
P_Valtonen Posted September 14, 2014 Author Posted September 14, 2014 (edited) Kiitos ukoille rohkeudesta tulla paikalle, pitsalähetin piikin maksaneelle, sekä juomatarjoilusta vastannelle henkilölle :) Nyt kun on kokeiltu vaihdelaatikot ja koneen kasaamiset. Mitä otetaan seuraavaksi? Auton maalaus talkoot . . . . .? Edited September 14, 2014 by P_Valtonen 1 Quote
Ketsa Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 Hyvä Petteri! Ihan oikeaa autoharrastusta, eikä vain siitä puhumista! Pistä PV Urhoautojen kasaustalkoot seuraavaksi pystyyn... 2 Quote
P_Valtonen Posted September 15, 2014 Author Posted September 15, 2014 (edited) No höh. Äsken jo eka ukko kyselii että millon kasataan runkokoneet loppuun asti. Hepulle jäi liikaa virtaa jälelle lauantaista :) AtRo: Vai että salarakkaita soot hakemassa. Eikö Fiiatin haju lähe peseytymällä, kun naaraat kiertää sut? ;) Ketsa: Moottori puolelle tarjottu talkoo apua, ei ole kelvannu.Pitänee laajentaa reviiriä koskemaan myös koritöitä? Edited September 15, 2014 by P_Valtonen Quote
Simo Posted September 15, 2014 Posted September 15, 2014 (edited) Suuret kiitokset gurulle :) oli hyvä päivä vaikka moni asia vastusti ainakin mun koneessa. Tuli tunteella kasattua :) Ja opittua monta jippoa mistä ei ennen ollut hajuakaan. 76mm akseli vaatii lohkoon tai anteeksi kampikammioon pientä vingutusta ainakin h-profiiliveivien kanssa toisin kuin luulin... Kunhan saa kannet viilauksesta niin pääsee kasaamaan loppuun. Dynopäiviä odotellessa niin näkee onnistuko homma :) edit1; 94x78 koneeseen tuli c35 nokka Edited September 15, 2014 by Simo 1 Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.