Guest komppa Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 Bensa lentää... Missä vika kun pumppu vaan naputtaa ja naputtaa. Eikö pumpun pitäisi sammua, kun riittävä paine saavutettu? Kaasarin venttiili varmaan vuotaa, kun tulvii sieltä, mutta kun letkun painaa kasaan, niin eikun pumppaa vaan... Eli miksei sammu? Pikavastauksia kiitos. Tää on ainut ongelma ennen koneen "ensisavuja..." Quote Link to comment
Guest zemial Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 pumppu saattaa vaatia kaverikseen paineentasaajan mikäli se on sellaista mallia, kannattaa tuollaisen pumpun kanssa harkita sellaista kiertoon palauttavaa tasaajaa ja paluuletkua Quote Link to comment
Guest komppa Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 Mutta... Kuuluuko pumpun "naputtaa" koko ajan, vai sen ajan vain kun kerää riittävän paineen. Ajossa tietenkin pumppaa koko ajan. Mutta, kun kone ei käy, niin pitäisikö tuon naputuksen loppua? Quote Link to comment
nalleolut Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 sähköinen pumppu nakuttaa niin kauan ku virtaa riittää! Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 Riippuu punpusta, mutta uudemmat taitaa kaikki naputtaa koko ajan. Niissä on oma sisäinen kiinteä paineensäädin, joka laskee läpi sitten, mutta se paine on liian korkea kaasarille. Eli paineensäädintä väliin vaan. Quote Link to comment
Guest komppa Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 Thänks. Tulinpahan viisaammaksi... Täytynee hommata paineensäädin. Joku sitä tossa jo kaupittelikin. Otanpa yhteyttä... Jos jollain olis ylimääräinen, niin tarjouksia: janne.koski@elisanet.fi Kiitokset. Quote Link to comment
Guest Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 kun kone ei käy, niin pitäisikö tuon naputuksen loppua? pistä pumpun virta sillee et kun virta päällä pumpulla on virtaa,kun virta pois niin ei oo pumpullakaan virtaa.niin tekisin ainakin itse,ja puolaltahan se on helppo ottaa Quote Link to comment
Guest komppa Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 Mikko412: Mulla on rakennettu se releellä. Pelaa ihan samoin, kuten sanoit. Naputtaa vaan koko ajan. Eli EI NAPUTA silloin, kun virta pois... Ainoastaan, kun virta päällä... = ) Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 Ovela kaveri ottais ohjauksen laturilta, eikä sais autoa käyntiin :p Quote Link to comment
metake Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 Sähköpumppuja on periaatteessa kahdenlaiseen käyttöön, ilman paluulinjaa ja paluulinjan kanssa. Nuo paluulinjan kanssa käytettäväksi yleensä tarvii vielä paineensäätimen. Vanhemmat Mitsubat yms. on tarkoitettu toimiviksi ilman paluulinjaa ja toimivat myös ilman paineensäädintä, koska nämä lopettavat nakuttamisen kun bensaa on tarpeeksi. Nyt jos laitat pumpun joka on tarkoitettu paineensäätimelle ja paluulinjalle, voi käydä niin, että kun yrität käyttää sitä ilman paluulinjaa joudut paineensäätimellä kiristään niin paljon, että jos sulla on paljon viritetty kone joka tarvii paljon bensaa, niin täyskaasulla ei bensa riitäkään. Mutta sehän selviää kun kokeilee... Quote Link to comment
Guest Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 en kyllä ymmärrä miks tarvii paineensäätimen. Itellä ei oo kyllä ollu ongelmaa vaikka on uusi sähkäri mallinen pumppu. Tasainen naputus kyllä kuuluu ja kun ääni kovenee niin silloin matka katkee eli bensa loppuu.....tullut testattua sekin Quote Link to comment
Ketsa Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 Ihan juuri niinkuin Metake ylhäällä selitti, pumppuja on kahdenlaisia. Ns. halppis tarvikkeet eivät yleensä tarvii, mutta ruiskuautojen ensiasennuspumpu tarvii. Quote Link to comment
Guest Posted December 18, 2005 Share Posted December 18, 2005 itse en pistäs ruiskuauton pumppua kun se tekee suuremman paineen mitä kaasari tarvii sillehän riittää pelkkä siirtopumppu,kun ruiskukone tarvii paineen suuttimille,se paineen säädinhän on suuttimien jälkeen bensalinjassa.mulla on ollu myös kaasarikoneessa sähköpumppu mut se kyl lakkaa naputtamasta kun kaasarin uimurikammio on täys,mut se ei hirveetä painetta kyllä saa aikaiseksikaan.ruiskukone ei sillä käyntiin lähtisi. Quote Link to comment
Guest Ändi- Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 Tere. Onko kellään tullut vastaavaa ongelmaa vastaan. Auto on seissy noin vuoden ja nyt kun yritin käyntiin niin facetin sähkönen pumppu hakkaa tosi kovalla äänellä eikä pukkaa bensaa läpi? sormellakin kokeilin pumpun imupuolelta niin ei tuntunut sormeen minkäänlaista imua? Meneekö nää rikki kun seisovat käyttämättömänä.. Quote Link to comment
Guest Pesone Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 kokeile ruiskauttaa wd-40:stä tai crc:tä pumppuun (sisälle) ja vähän pyörittele et leviää joka paikkaa, niin eiköhän lähde toimimaan, jos ei, niin paskana on. Quote Link to comment
mikkocap Posted April 25, 2012 Share Posted April 25, 2012 jos ei tunnu imua niin kyllä se mahtaa entinen olla. ja tähän alkuperäiseen aiheeseen että jotkut pumput tekee sitä että naputus vähenee vähenemistään kunnes melkein lakkaa, kun paine on tarpeeksi korkea. just toi paineensäätö tsydeemi. mutta sanoisin että tää on ''paremmilla'' pumpuilla, itse ostin yhteen projektiin kerran halvimman mahdollisen sähköpumpun niin kyllä se hakkaa niin kauan kun virtaa riittää tai leviää. siks ostin halvimman kun koneen historia/toimivuus oli epävarmaa ja piti saada käyntiin :D Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.