nalleolut Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 lueskelin et vois olla paskana..... mut johtuuko siitä vai voiko vika olla jossakin muualla? eli lataus säätimestä vissiin kyse! Quote Link to comment
Guest ritariässä Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 jännitteensäädin se siellä vaan nakuttaa Quote Link to comment
nalleolut Posted December 30, 2005 Author Share Posted December 30, 2005 eli ei vissiin mitään hätää? laitoin paikalleen auton paskan akun joka on jo tehonsa menettänyt et sai kokeila pirssiä käyntiin= läks ku palmun alta! Quote Link to comment
Guest Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 rupee olee ehtoopuolella se nakuttava rele siel!ehjät kun ei naputa Quote Link to comment
Guest Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 Ei kai teillä siellä mitään erillistä relettä ole? jännitteensäädin ainoostaan.. Quote Link to comment
Guest Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 takalasin lämmittimen rele on siellä uudemmissa kuplissa myös.. ja oisko niin että tyhjän akun kanssa naputtaa herkemmin? Jan Quote Link to comment
nalleolut Posted December 30, 2005 Author Share Posted December 30, 2005 mikä lie siellä möykyn sisällä naputtaa.... olkoon kevät auringon paistaessa ongelma korjattakoon! Quote Link to comment
Guest Raggare Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 stereot kovemmalle Quote Link to comment
nalleolut Posted December 30, 2005 Author Share Posted December 30, 2005 raggars soimaan ............ Quote Link to comment
MESIKÄMMEN Posted December 30, 2005 Share Posted December 30, 2005 Tässä yksi keskustelu tikittävästä lataussäätimestä. http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... php?t=6812 Quote Link to comment
Guest Posted April 23, 2007 Share Posted April 23, 2007 Olen vihdoin saanut alulle projektini, jossa muunnan -64 Typ1:n kuudesta kahteentoista volttiin. Hommattuna on laturi (tasavirtamalli) ja uusi jalka, puola, lataussäädin ja kasa polttimoita ja sulakkeita. Pyyhkijän moottorin ja töötin kohtalo on vielä auki, laittaisiko jännitteenalentajia vai mitä tekisi. Startin ajattelin pitää ennallaan, kuullosti liian työläältä vaihtaa sitäkin, kun ne hammaskehät poikkeavat kai toisistaan erivolttisissa vehkeissä. No, nyt on sitten edetty siten, että puola on vaihdettu ja vanha laturi jalkoineen on irti. Ongelman muodostaa nyt se alataussäädin... Mihin ja miten se kytketään? Monessa keskustelussa on puhuttu penkin alla olevasta säätimestä, mutta ainakin vanhassa mallissa se oli suoraan laturin kupeessa. Mitä johtoja tuikitaan mihinkin kohtiin kiinni? Tiedoista/avusta suuresti kiittäen... Quote Link to comment
ozone Posted April 23, 2007 Share Posted April 23, 2007 Pyyhkijän moottoriin jännitteenalennin, 6V tööttö toimii 12V:lläkin. Lataussäätimen kytkentään on monta eri mahdollisuutta koska säätimiäkin on montaa erilaista. Itselläni on -63 Kuplassa lataussäädin konehuoneen puolella ja siihen tulee laturilta 3 piuhaa + mittaristolta latauksen merkkivalon piuha. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.