nalleolut Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 lueskelin et vois olla paskana..... mut johtuuko siitä vai voiko vika olla jossakin muualla? eli lataus säätimestä vissiin kyse! Quote
Guest ritariässä Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 jännitteensäädin se siellä vaan nakuttaa Quote
nalleolut Posted December 30, 2005 Author Posted December 30, 2005 eli ei vissiin mitään hätää? laitoin paikalleen auton paskan akun joka on jo tehonsa menettänyt et sai kokeila pirssiä käyntiin= läks ku palmun alta! Quote
Guest Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 rupee olee ehtoopuolella se nakuttava rele siel!ehjät kun ei naputa Quote
Guest Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 Ei kai teillä siellä mitään erillistä relettä ole? jännitteensäädin ainoostaan.. Quote
Guest Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 takalasin lämmittimen rele on siellä uudemmissa kuplissa myös.. ja oisko niin että tyhjän akun kanssa naputtaa herkemmin? Jan Quote
nalleolut Posted December 30, 2005 Author Posted December 30, 2005 mikä lie siellä möykyn sisällä naputtaa.... olkoon kevät auringon paistaessa ongelma korjattakoon! Quote
nalleolut Posted December 30, 2005 Author Posted December 30, 2005 raggars soimaan ............ Quote
MESIKÄMMEN Posted December 30, 2005 Posted December 30, 2005 Tässä yksi keskustelu tikittävästä lataussäätimestä. http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/ke ... php?t=6812 Quote
Guest Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 Olen vihdoin saanut alulle projektini, jossa muunnan -64 Typ1:n kuudesta kahteentoista volttiin. Hommattuna on laturi (tasavirtamalli) ja uusi jalka, puola, lataussäädin ja kasa polttimoita ja sulakkeita. Pyyhkijän moottorin ja töötin kohtalo on vielä auki, laittaisiko jännitteenalentajia vai mitä tekisi. Startin ajattelin pitää ennallaan, kuullosti liian työläältä vaihtaa sitäkin, kun ne hammaskehät poikkeavat kai toisistaan erivolttisissa vehkeissä. No, nyt on sitten edetty siten, että puola on vaihdettu ja vanha laturi jalkoineen on irti. Ongelman muodostaa nyt se alataussäädin... Mihin ja miten se kytketään? Monessa keskustelussa on puhuttu penkin alla olevasta säätimestä, mutta ainakin vanhassa mallissa se oli suoraan laturin kupeessa. Mitä johtoja tuikitaan mihinkin kohtiin kiinni? Tiedoista/avusta suuresti kiittäen... Quote
ozone Posted April 23, 2007 Posted April 23, 2007 Pyyhkijän moottoriin jännitteenalennin, 6V tööttö toimii 12V:lläkin. Lataussäätimen kytkentään on monta eri mahdollisuutta koska säätimiäkin on montaa erilaista. Itselläni on -63 Kuplassa lataussäädin konehuoneen puolella ja siihen tulee laturilta 3 piuhaa + mittaristolta latauksen merkkivalon piuha. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.