nalleolut Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 voiko tuosta kohti kuinka huolettomasti hitsata? eli kysessä apumiehen jalkotila ja siitä sen reuna ns kardaanitunnelin vierestä lattia revennyt.... kulkeeko bensalinja kuinka liki? http://img451.imageshack.us/my.php?imag ... ttu2ov.jpg ajattelin paikata auton alta sen ekaks ja sit päältä jos tarvii..... joo joo pitäis vaihtaa pohjan puolikkaat mut ei tähän projektiin kannata niin isoja hommia tekemään! osana omaa harrastetta myös joka talvinen hitsaus sopii hyvin hommiin....heh Quote
Guest veewee Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 mä oon ainakin huoletta hitsannut tunnelin vierestä. eikä tarvittu palokuntaa. muista vaan tehdä parin tunnin päästä hitsausten lopettamisesta jälkitarkastus ettei missään käryä Quote
-MITO- Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 Ja hyvä olla kaveri vieressä palovartiossa liekehtivien alustamassojen jne varalta. Märkä rätti ja sumutepullo liekinsammutuksen avuksi :) Quote
nalleolut Posted January 4, 2006 Author Posted January 4, 2006 alusta massaa ei ole! ainoastaan sisällä ferreksi lattiassa! ajatuksena laittaa paksu kumimatto autoon sisälle estäen kipinöiden pois lento! hitsuun jälkeen sika saumaan ja dinitrol perään .... koko pohja töljätä tuolla tavaralla ! 3x500ml purkki varattu Quote
seppo mäntykivi Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 bensalinja kulkee tunnelissa aika ylhäällä, hivenen kuskin puolella. Quote
nalleolut Posted January 4, 2006 Author Posted January 4, 2006 tuo oli hyvä tieto kiitos ..... jees heti aamulla pajalle .... mikki laulaa ja massaa perään! sit pääsee kasaamaan sisustaa! Quote
Guest Mika Raussi Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 Tais olla pari senttiä tunnelin pohjasta ylöspäin se putki. Vastasinhan mie tähän jo tai siis luulin vastanneeni, mutta en sitten vastannukaan. Massapalojen sammutuksessa on pirun kätevä olla paineilma. Sillä saa jäähytettäkin, niin ettei taas heti puhqalluksen jälkeen pala. Eikä se sottaa niinkun veden kanssa söhryyminen. Vettä käytetään vasta sitten jos homma lähtee käsistä. Quote
joksa Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 Massapalojen sammutuksessa on pirun kätevä olla paineilma. Sillä saa jäähytettäkin, niin ettei taas heti puhqalluksen jälkeen pala. Jep ja muutenkin hitsisaumojen jäähdyttelyyn oiva apu - ei ala niin helposti vetelemään. Quote
nalleolut Posted January 4, 2006 Author Posted January 4, 2006 jees vaahtosammutin ja paineilma käden ulottuvilla tottakai.... sn takia mie noita kumimattoja ajattelin siihen työkohteen päälle ku joudun yksin turaamaan eli ei oo palovahtia..... itse montussa... apuksi saa toki tulla jos haluaa ! helppo homma istua autossa ja haastella paskaa..... 3 pulloa kaljaa voin tarjota jotta aika kuluu joutusammin! Quote
metake Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 Massapalojen sammutuksessa on pirun kätevä olla paineilma. Sillä saa jäähytettäkin, niin ettei taas heti puhqalluksen jälkeen pala. Jep ja muutenkin hitsisaumojen jäähdyttelyyn oiva apu - ei ala niin helposti vetelemään. Samasta syystä kannattaa tyytyä hitsauskaasussa hiilidioksidiin... Quote
Guest veewee Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 yks heppu yritti joskus sammuttaa palamaan ruvennutta escorttia hapella... pääsi escortista ja tallista eroon Quote
nalleolut Posted January 4, 2006 Author Posted January 4, 2006 ja tulityökortti löytyy myös lompakosta.......heh lohduttavaa ja on vielä 2008 asti jopa voimassa! Quote
Guest Posted January 4, 2006 Posted January 4, 2006 ... apuksi saa toki tulla jos haluaa ! helppo homma istua autossa ja haastella paskaa..... 3 pulloa kaljaa voin tarjota jotta aika kuluu joutusammin! Monelta aloitetaan =) Quote
nalleolut Posted January 5, 2006 Author Posted January 5, 2006 heti ku aurinko nousee.... eli näkee ajaa ilman ajovaloja..... Quote
nalleolut Posted January 5, 2006 Author Posted January 5, 2006 jees hitsaukset onnistu yliodotusten ja sikaa heppien tukkeeksi ja paaljoon massaa päälle , meni siin sit samalla koko pohja massaukseen... Quote
nalleolut Posted January 5, 2006 Author Posted January 5, 2006 3x 500ml n ihan koko pohjaa vetänny! uusi pulma saa soittaa taas 0405491329 aamulla läks ku palmun alta 4h ++20 asteisessa tallissa piti lähteä pois niin kävi aluks kahdella ja sit ei mitään ..... bensaa saa..... soittakaa Quote
nalleolut Posted January 5, 2006 Author Posted January 5, 2006 jees problem ohittain ohi sotkee tulpat ihan paskaseksi.... varsinkin onko se ny 4 tulppa kuskin puolella takimmainen oli ihan bensassa ja totaalisen paskanen.... röpöttää... taidan lähtee ostaa uudet tulpat.... Quote
Guest Mika Raussi Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 Tulppien vaihto tuskin ongelmaa sentään poistaa. Kannattais vähän kattoo, että mitä kaasari työntää ja vaihtaa loputkin sytkävehkeet. Quote
nalleolut Posted January 5, 2006 Author Posted January 5, 2006 kaasari on säädetty syksyllä diesel asennuksessa. sytkä osat o alle vuoden ollu paikallaan maaliskuussa laitettu.... noh jos tuon sais tulppien vaihdolla pelaaamaan sinne asti et tulee uus pata ja 009 jakaja ja kärjetön sytty! hip hei 3 pytyllä röpöttäen oli kiva ajaa loivaa ylämäkeä ei meinannu jaksaa,,,, Quote
Guest ritariässä Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 voiskos sinne palotilaan päästä öljyy sotkemaan tulpat ja pääongelma siellä! Quote
nalleolut Posted January 5, 2006 Author Posted January 5, 2006 heh se voi olla mahdollista...ei ole mitään tietoa kuinka paljon tuolla koneella on rullattu! noh kevättä kohti mennään Quote
Guest Mika Raussi Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 Kai ne uudet tulpat sit keväälle asti menee.. Onks tulpanjohot kans vaihdettu? Quote
nalleolut Posted January 5, 2006 Author Posted January 5, 2006 uudet johdot tulee uuteen koneeseen...heh ne on ainoat mitä ei oo vaihettu! tuu raussi vilkasemaan projektia jos kiinnostaa..... apua saa antaa ja neuvoja! Quote
Guest ritariässä Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 älkää aina vaihtako t-johtoja ekana. vastusmittarilla vastukset ja jos ei oo kilo-ohmeja montaa, ovat täysin kunnossa! Quote
nalleolut Posted January 5, 2006 Author Posted January 5, 2006 paljo o hyvä arvo... vois huomenis mitata hämärä laskeutuu pihamaalle! Quote
Guest ritariässä Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 jos orkksen kaltaiset vastuksiltaan, uusissa on yks kilo-ohmi, jos alkaa yli kymmentä oleen, voi aiheuttaa jo käynnissä ongelmii, ainakin omien kokemusten mukaan. Quote
nalleolut Posted January 5, 2006 Author Posted January 5, 2006 juu on orggiksen kaltaiset.... tutkitaan........ Quote
Guest Mika Raussi Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 En muista mitä mie mittasin vanhoista kuparijohtimista vastusta, mutta niissä ilmeisesti olikin ongelmana se, että ne pätki pahasti. Johdin oli siis ilmeisesti sisältä poikki tai jtn. Hyvältä vaikuttavat piuhat poltti repullisen tulppia, eikä uusilla menny sit yhtään. Tulpanjohot on kuitenkin aika halpoja ja jos ne kuitenkin uusii uuteen koneeseen, niin eikö niitä nyt voi jo vaihtaa? Quote
nalleolut Posted January 5, 2006 Author Posted January 5, 2006 hmm sit ne ei oo enään uudet ....ku asentaa uuteen koneseen! saako ihan tarvike liikkeestä käypäset... Quote
Guest Mika Raussi Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 Tarvikeliikkeestä löytyy joo.. Ota mitat vahoista kun harvoilla kirjat ainakaan enään tuntee. Ainakaan osasilla ei tuntenu kirjat. Samalla kun ottaa piippupäiset, niin menee piuhat konekuoneeseen huomattavasti helpommin. Quote
nalleolut Posted January 5, 2006 Author Posted January 5, 2006 jees menee vissiin ens viikkoon! huomen ne o kiinni ja viikonloppu ollaan todennäköisesti humalassa! mut täällä kyllä joku tietää johtojen pituudet! Quote
nalleolut Posted January 5, 2006 Author Posted January 5, 2006 tuli tulpat vaihettua ny käy 4:llä! minkälaisilla avaimilla availette tulppia kuplista ? omassa hylsysarjassa on aavistuksen liian lyhyt jatkovarsi ottaa imusarjaan ja takaana puhallinkopan reunaan kiinni avain väänettäessä! Quote
-MITO- Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 Nivelletty räikkä on hyvä olla tossa apuna. Quote
nalleolut Posted January 5, 2006 Author Posted January 5, 2006 jees eli pitänee hommata sellainen.... Quote
Guest ritariässä Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 paljonks muuten ajatte kuplienne tulpilla kilsoja? mä oon ihan perus NGK kynttilöillä ajanu yli 20000 kilsaakin ja olis varmaan voinu aja vielä toisenkin mokoman, mut ku tuli keneeseen muutoksii, piti vaihtaa lämpöarvoo. Quote
-MITO- Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 Vaihtuu useemmin kupla tai moottori ku tulpat. Eli varmaan joku 500-2000km Quote
Racing Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 Kyllä yksi setti tulppia vuoden kestää. Tuohon urheilullisella moottorilla kuplaan saa vaihtaa sitten useammin :) Umppariinkin on saanu kerättyä 5 kuukauden aikana jo 6000km... Quote
Guest Raggare Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 ha, just harjasin tulpat puhaatks :D ja laitoin ne jemmaan xD Quote
metake Posted January 5, 2006 Posted January 5, 2006 Onko kellään kokemusta Boschin 4-kärkitulpista kuplassa? Löytyykö siihen edes? Noissa vettä sisältävissä koneissa ne on osoittautuneet ihan hintansa arvoisiksi, mutta mitenkäs nuissa ilmakoneissa? Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.