Jump to content

hitsuu hommia


Recommended Posts

voiko tuosta kohti kuinka huolettomasti hitsata? eli kysessä apumiehen jalkotila ja siitä sen reuna ns kardaanitunnelin vierestä lattia revennyt....

kulkeeko bensalinja kuinka liki?

http://img451.imageshack.us/my.php?imag ... ttu2ov.jpg

 

ajattelin paikata auton alta sen ekaks ja sit päältä jos tarvii.....

 

joo joo pitäis vaihtaa pohjan puolikkaat mut ei tähän projektiin kannata niin isoja hommia tekemään! osana omaa harrastetta myös joka talvinen hitsaus sopii hyvin hommiin....heh

Link to comment
Guest veewee

mä oon ainakin huoletta hitsannut tunnelin vierestä. eikä tarvittu palokuntaa.

muista vaan tehdä parin tunnin päästä hitsausten lopettamisesta jälkitarkastus

ettei missään käryä

Link to comment
Guest Mika Raussi

Tais olla pari senttiä tunnelin pohjasta ylöspäin se putki. Vastasinhan mie tähän jo tai siis luulin vastanneeni, mutta en sitten vastannukaan.

 

Massapalojen sammutuksessa on pirun kätevä olla paineilma. Sillä saa jäähytettäkin, niin ettei taas heti puhqalluksen jälkeen pala. Eikä se sottaa niinkun veden kanssa söhryyminen. Vettä käytetään vasta sitten jos homma lähtee käsistä.

Link to comment
Massapalojen sammutuksessa on pirun kätevä olla paineilma. Sillä saa jäähytettäkin, niin ettei taas heti puhqalluksen jälkeen pala.

 

Jep ja muutenkin hitsisaumojen jäähdyttelyyn oiva apu - ei ala niin helposti vetelemään.

Link to comment

jees vaahtosammutin ja paineilma käden ulottuvilla tottakai.... sn takia mie noita kumimattoja ajattelin siihen työkohteen päälle ku joudun yksin turaamaan eli ei oo palovahtia..... itse montussa... apuksi saa toki tulla jos haluaa ! helppo homma istua autossa ja haastella paskaa..... 3 pulloa kaljaa voin tarjota jotta aika kuluu joutusammin!

Link to comment
Massapalojen sammutuksessa on pirun kätevä olla paineilma. Sillä saa jäähytettäkin, niin ettei taas heti puhqalluksen jälkeen pala.

 

Jep ja muutenkin hitsisaumojen jäähdyttelyyn oiva apu - ei ala niin helposti vetelemään.

 

Samasta syystä kannattaa tyytyä hitsauskaasussa hiilidioksidiin...

Link to comment

kaasari on säädetty syksyllä diesel asennuksessa. sytkä osat o alle vuoden ollu paikallaan maaliskuussa laitettu.... noh jos tuon sais tulppien vaihdolla pelaaamaan sinne asti et tulee uus pata ja 009 jakaja ja kärjetön sytty! hip hei 3 pytyllä röpöttäen oli kiva ajaa loivaa ylämäkeä ei meinannu jaksaa,,,,

Link to comment
Guest ritariässä

jos orkksen kaltaiset vastuksiltaan, uusissa on yks kilo-ohmi, jos alkaa yli kymmentä oleen, voi aiheuttaa jo käynnissä ongelmii, ainakin omien kokemusten mukaan.

Link to comment
Guest Mika Raussi

En muista mitä mie mittasin vanhoista kuparijohtimista vastusta, mutta niissä ilmeisesti olikin ongelmana se, että ne pätki pahasti. Johdin oli siis ilmeisesti sisältä poikki tai jtn. Hyvältä vaikuttavat piuhat poltti repullisen tulppia, eikä uusilla menny sit yhtään.

 

Tulpanjohot on kuitenkin aika halpoja ja jos ne kuitenkin uusii uuteen koneeseen, niin eikö niitä nyt voi jo vaihtaa?

Link to comment
Guest Mika Raussi

Tarvikeliikkeestä löytyy joo.. Ota mitat vahoista kun harvoilla kirjat ainakaan enään tuntee. Ainakaan osasilla ei tuntenu kirjat. Samalla kun ottaa piippupäiset, niin menee piuhat konekuoneeseen huomattavasti helpommin.

Link to comment
Guest ritariässä

paljonks muuten ajatte kuplienne tulpilla kilsoja? mä oon ihan perus NGK kynttilöillä ajanu yli 20000 kilsaakin ja olis varmaan voinu aja vielä toisenkin mokoman, mut ku tuli keneeseen muutoksii, piti vaihtaa lämpöarvoo.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...