Jump to content

Ohjauspylvään irrotus


Recommended Posts

Kuplaa (-74) riisutaan remonttia varten Tiedossa on roppakaupalla peltihommia ym. mukavaa. Ohjauspylvään irrotus on työkohteena, mutta jäi tänään tekemättä kun juutuin ihmettelemään sen kiinnitysruuveja. Ratin alta pylväs on ruuvattu kiinni pulteilla, joissa ei ole minkäänlaista vääntömahdollisuutta minkäänlaisella avaimella. Kanta on kupukannantyyppinen, pyöreä, ilman mitään kanteja tai uria, joihin saisi jokin työkalun. Nokkaruuman puolelta katsottuna pultin kierreosassa on sivussa kolmiomainen kolo, ikäänkuin leikkaava kantti. Mikä tämmöinen kiinnitys on, miten se on saatu kiinni ja miten se puretaan? Rälläkkä, juu... mutta olisiko hellävaraisempia konsteja. Lieneenkö tämä rakennettu ikäänkuin purkamattomaksi liitokseksi, vai mistä on kysymys. Kannan puolella on vielä tuon kupukannan alla laippa, jossa siinäkään ei ole mitään "tarttumapintoja". Ohjauspylväästä on muovikuoret ratin alta tuhannen päreinä ja suurimmalta osaltaan kadonnut jonnekin. Saakohan noita muoviosia mistään, tai sitten ehjää ohjauspylvästä?

Link to comment

Ohjauspylväs on kiinnitetty momenttipulteilla joista kuusiokanta katkeaa kun oikea kiristysmomentti on saavutettu(varkaudeneston takia),ei nyt sentään rälläkällä mutta porakone ja lukkopihdit on vanha keino niiden irrottamiseen,voisi onnistua myös esim.Biltemasta saatavalla pyöristyneiden pulttien/muttereiden irrotussarjalla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...