Guest Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Ilmajäähdytteiseksi muutettu wasser-lohko. ja öljynpoisto tulppa sitten korkkas lohkosta kierteet....miten sen saisi korjattua???? kone tosiaan täysin koottu turbomylly... hyviä ja toimivia ideoita kaivataan!!!! isompi tulppa jostain ja uudet, isommat kierteet lohkoon. Jan Quote Link to comment
hanski. Posted January 20, 2006 Author Share Posted January 20, 2006 tota mäkin ajattelin...eniten arveluttaa lohkon sisälle joutuvat metallipurut...js mistä isompi pultti??? Quote Link to comment
Pekka Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Lainaa jostakin G3/8" pohjakierretappi ja laita esim. öljyntäytöstä puhaltamaan paineilmaa kierteytyksen ajaksi. Alkuperäisen propun korkannut reikä oli muistaakseni juuri sopiva kierteen alkureiäksi. Propuksi esim R3/8" tulppa hydrauliputkasta. Quote Link to comment
Pekka Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 Niin joo, paineilmaa ei sitten laiteta täysille. Quote Link to comment
Marko Posted January 20, 2006 Share Posted January 20, 2006 tota mäkin ajattelin...eniten arveluttaa lohkon sisälle joutuvat metallipurut...js mistä isompi pultti??? Laita reikään ja työkaluun runsaasti paksua vaseliinia jää purut siihen kiinni. Lopuksi öljyntäytöstä paineilmaa sisään niin pullauttaa vaseliini klöntin reijästä ulos (jos sulla in huohotus niin letkut tukkoon muutoin ei toimi). Pultteja varmaan löytyy tarvike liikkeestä jossakin muussa merkissä on varmasti isompi kierre, jos siis haluat magneettisen pultin. Pultti kaupasta saa varmaan tavallisia. Quote Link to comment
hanski. Posted January 20, 2006 Author Share Posted January 20, 2006 kaikille kiitoksia neuvoista!!! Quote Link to comment
hanski. Posted January 30, 2006 Author Share Posted January 30, 2006 taitaa olla turha idea...mutta...mitä jos kiertää sen tulpan kiinni sen mitä sen saa ja sikafleksillä liimaa ympäristöstään kiinni??? sikakitti kun on aika sitkeetä ainetta kuitenkin... Quote Link to comment
jukkis Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 tuntuu pikkusen älyttömältä jollain sikapaskalla öljyroppua liimailla! miks ei sinne niitä kierteitä saa? Quote Link to comment
hanski. Posted January 30, 2006 Author Share Posted January 30, 2006 saa kyllä! se sisälle mahdolliseti jäävä metallipuru vaan huolestuttaa... Quote Link to comment
jukkis Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 Ei sinne sitä purua jää kun pistätät paineilmaa sisään pöhisee vähän, rasvaat kierretapin,teet vähän matkaa kerrallaan kierrettä,putsaat välillä tapin ja voitelet uudestaan,ja huuhtelet vaikka lopuks öjyllä koneen. Quote Link to comment
Guest Posted January 30, 2006 Share Posted January 30, 2006 mulla joku edellinen oli tunkenu siihen propun paikalle hieman kiilamaisen pultin.se vähän vuoti mut öljynvaihdon yhteydes pistin siihen vähän putkihommis käytettävää kierreteippii ni nyt pitää! kaikkee sitä näkee paljon ajetuis vanhois vehkeis Quote Link to comment
Pekka Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, käytä pohjakierretappia. Pohjakierretappi nostaa lastut pois reiästä, toisin kuin tavallinen tappi joka työntää lastut edellään "reiän pohjalle" eli tässä tapauksessa öljypohjaan. Quote Link to comment
Per Jernström Posted January 31, 2006 Share Posted January 31, 2006 Tuli tosta putkiteipistä mieleen että mulla oli mopossa sama ongelma ratkaistu sillä. Edellien omistaja oli vetänyt propun kiinni ilman prikkaa ja samalla korkannut kierteet yrittäessään saada siitä tiivis. Ajattelin ensin laittaa uudet kierteet, mutta sit laitoinkin vaan sopivasti uutta putkiteippiä joka öljynvaihdon yhteydessä. Hyvin se siinä piti. Toi kartiotulppa on varmaan kans ihan toimiva ratkaisu jos kierrejako on sama kuin alkuperäisessä. Onhan kaikki paitsi uudet kierteet paukkulankavirityksiä, mutta toimii nekin kunnes sen tekee sit joskun kunnolla. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.