Jump to content

öljypohjasta kierteet menny!!!!


Recommended Posts

Posted
Ilmajäähdytteiseksi muutettu wasser-lohko. ja öljynpoisto tulppa sitten korkkas lohkosta kierteet....miten sen saisi korjattua???? kone tosiaan täysin koottu turbomylly...

 

hyviä ja toimivia ideoita kaivataan!!!!

 

 

isompi tulppa jostain ja uudet, isommat kierteet lohkoon.

 

Jan

Posted

Lainaa jostakin G3/8" pohjakierretappi ja laita esim. öljyntäytöstä puhaltamaan paineilmaa kierteytyksen ajaksi. Alkuperäisen propun korkannut reikä oli muistaakseni juuri sopiva kierteen alkureiäksi. Propuksi esim R3/8" tulppa hydrauliputkasta.

Posted
tota mäkin ajattelin...eniten arveluttaa lohkon sisälle joutuvat metallipurut...js mistä isompi pultti???

 

Laita reikään ja työkaluun runsaasti paksua vaseliinia jää purut siihen kiinni. Lopuksi öljyntäytöstä paineilmaa sisään niin pullauttaa vaseliini klöntin reijästä ulos (jos sulla in huohotus niin letkut tukkoon muutoin ei toimi). Pultteja varmaan löytyy tarvike liikkeestä jossakin muussa merkissä on varmasti isompi kierre, jos siis haluat magneettisen pultin. Pultti kaupasta saa varmaan tavallisia.

  • 2 weeks later...
Posted

taitaa olla turha idea...mutta...mitä jos kiertää sen tulpan kiinni sen mitä sen saa ja sikafleksillä liimaa ympäristöstään kiinni???

 

sikakitti kun on aika sitkeetä ainetta kuitenkin...

Posted

Ei sinne sitä purua jää kun pistätät paineilmaa sisään pöhisee vähän, rasvaat kierretapin,teet vähän matkaa kerrallaan kierrettä,putsaat välillä tapin ja voitelet uudestaan,ja huuhtelet vaikka lopuks öjyllä koneen.

Posted

mulla joku edellinen oli tunkenu siihen propun paikalle hieman kiilamaisen pultin.se vähän vuoti mut öljynvaihdon yhteydes pistin siihen vähän putkihommis käytettävää kierreteippii ni nyt pitää!

 

kaikkee sitä näkee paljon ajetuis vanhois vehkeis

Posted

Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, käytä pohjakierretappia. Pohjakierretappi nostaa lastut pois reiästä, toisin kuin tavallinen tappi joka työntää lastut edellään "reiän pohjalle" eli tässä tapauksessa öljypohjaan.

Posted

Tuli tosta putkiteipistä mieleen että mulla oli mopossa sama ongelma ratkaistu sillä. Edellien omistaja oli vetänyt propun kiinni ilman prikkaa ja samalla korkannut kierteet yrittäessään saada siitä tiivis. Ajattelin ensin laittaa uudet kierteet, mutta sit laitoinkin vaan sopivasti uutta putkiteippiä joka öljynvaihdon yhteydessä. Hyvin se siinä piti. Toi kartiotulppa on varmaan kans ihan toimiva ratkaisu jos kierrejako on sama kuin alkuperäisessä.

Onhan kaikki paitsi uudet kierteet paukkulankavirityksiä, mutta toimii nekin kunnes sen tekee sit joskun kunnolla.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...