Sakke Posted February 23, 2006 Author Posted February 23, 2006 Eiku vaparina mennään :D mut kenties tuplat tulee kuitennikki. Quote
-tipi- Posted February 24, 2006 Posted February 24, 2006 Mites tuommoset puimurin magneetot saa toimimaan katukoneessa. Eikö ne ole tehty tasakierroksille, eli miten ennakot kohilleen? Quote
Tomppa Posted February 24, 2006 Posted February 24, 2006 Magneetoissa on eroja, suuriakin eroja. Jos mahdollista kannattaa hankkia sellainen, joka on säädetty autokäyttöön, esim juuri Scintillan virittämät Vertexit ovat olleet autokäytössä mm. Drag-racing käytössä. Toki kiihdytyksessäkin käytettävä ennakko lienee siellä maksimin puolella ja suurin etu on auton akuttomuus, eli katukäyttäytymisestä on vaikea sanoa mitään. Multa saa ohjekirjaa Vertex pohjaisille magneetoille, esim juuri kuvassa näkyville sellaisille. Quote
Guest Raggare Posted February 24, 2006 Posted February 24, 2006 ja lättäpäärojuissahan magneetolla saatiin kipunaa vähän isommillaki jengoilla mitä orkkis pässinpalli jakaja tarjos, magneetto kun tekee tujumman kipinän mitä enemmän se pyörii Quote
Guest Toheltaja Posted February 24, 2006 Posted February 24, 2006 se vaan ettei juuri nuo teollisuusmottien jakajat o kovin kaksisia... Ne on muutettu toimimaan juuri tasajengoilla, eli miun mielestä roskiskamaa jos et tartte ruohonleikkuriin moista moottorin jatkeeks... Quote
Sakke Posted February 24, 2006 Author Posted February 24, 2006 tuskin 30HP koneessa o hirveesti vaikutuksia :D Mie testaan ja ilmotan vaik sit.Tomppa,mua vois kirjallisuus kiinnostaa. Quote
Tomppa Posted February 24, 2006 Posted February 24, 2006 Jep, voidaan sumplia sulle tollanen ohje äkkiäkin, jos haluat ruveta säätämään vekotinta :) Quote
Sakke Posted February 24, 2006 Author Posted February 24, 2006 Ei mulla vielä hätiä,mut kevväämmällä. Quote
Luki Posted February 24, 2006 Posted February 24, 2006 Kirjallisuus kiinnostaa kyllä ja Vertexin sielunelämä. Kaivoin sen roskiksesta ja meinaan sovittaa minäkin sen ovaaliin...Saako Tomppa noista ohjeista kopiota tms.? "Magneetot ja kipinöiminennn" Quote
Sakke Posted February 24, 2006 Author Posted February 24, 2006 Muistaakseni noissa o se kierrostenrajoitin mikä pitää poistaa käytöstä. Quote
Tomppa Posted February 24, 2006 Posted February 24, 2006 Jepu, kyllä noita ohjeita riittää useammallekin. Pistäköön postia mulle se, joka tollasen tarttee. Quote
Guest Toheltaja Posted February 25, 2006 Posted February 25, 2006 voipi olla että 25/30hp motissa ois jopa kiva tavallaan tuommonen. Voihan sen kaveriks vaikka laittaa teollisuusmosan kaasarin ilman kiihdytyspumppua, sekä ne tasakierrossäätimet kampipyörältä. Sitte vaan vaijeri kojelautaan ja avot, on "vakionopeuden säädin" Tosin kaasutettaessa kone tukehtuu kun lisäbensaa ei tule, muuten ku oikean nilkan hulvattomalla nitkutuksella :) Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.